Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Lidmila Kábrtová, Čekání na spoušť - audioverze


Čekání na spoušť je pro mě objevením autorky Lidmily Kábrtové, která má za sebou už celkem tři knihy, včetně této. A jsem moc ráda, že k tomu objevení došlo, protože tohle bylo sice místy docela smutné, ale zároveň příjemné poslouchání audioknihy, která je moc dobře zpracovaná. 

Kniha má celkem dost postav v různém věku a je rozdělena na 8 příběhů, které jsou nadepsány jmény jednotlivých hlavních postav. Jsou to to Zuzana, Josef, Jitka, Hana, Jarmila, Pavel, Iveta a Libor. Vedlejšími, ale za mě i tak důležitými postavami, jsou pak Blanka, Olga a Marcel.

Chvilku vám asi potrvá se v postavách zorientovat,. Vzhledem k tomu, že se ale časem jejich příběhy začnou různě proplétat, se vám vše začne brzy hezky skládat dohromady jako puzzle. I když je totiž kniha povídkovým románem, vše se nakonec slévá do jednoho velkého příběhu, který nám ukazuje, jak důležitá jsou naše životní rozhodnutí a jak moc ovlivňují nejen nás samotné, ale i naše blízké a ostatní lidi. Je to kniha napěchovaná emocemi. Je smutná a je o nepochopení a špatných rozhodnutích, zároveň je ale plná naděje.

Jednotlivé příběhy jsou uvěřitelné a ze života, což se mi líbilo. Mnoho podobných se určitě děje každý den kolem nás. Trošku mi akorát u jednotlivých částí vždy chybělo uvedení do časového děje. V knize se pohybujeme v různém časovém období od 50. let minulého století až po současnost a příběhy nejsou uspořádány chronologicky, což mám ráda a je to vždy zajímavější. Nicméně u podobných knih jsem zvyklá, že bývá vždy uveden rok, ve kterém se právě v ději nacházím. Sice nebyl velký problém danou dobu uhádnout a nějak se zorientovat, nicméně četlo by se mi o něco příjemněji, kdybych to hádat nemusela. Na druhou stranu nás autorka alespoň nutí více přemýšlet, což není nikdy na škodu. :)

Lidmila Kábrtová používá velice hezkou češtinu a má cit pro detail. Všem postavám se snažila věnovat stejným dílem. Knihu jsem si opravdu moc užívala, protože tohle přesně je pro mě v knize důležité hned vedle dobrého příběhu. Klidně bych uvítala i nějaké pokračování, ke kterému neuzavřený konec knihy přímo vybízí. Na druhou stranu musím uznat, že tento (ne)konec knize vůbec neškodí.

Nemůžu se vyhnout malému srovnání s českou autorkou Alenou Mornštajnovou. Hodně mi to připomnělo její knihy a pokud je máte rádi, troufám si říct, že vás určitě bude bavit i Čekání na spoušť.

Audioverze je skvělá. U Hostu už snad ani jinak nelze hodnotit. :) Moc mě bavilo, že se střídali interpreti, pomohlo mi to se lépe orientovat v postavách a celkově to téhle povídkové knížce dodalo šťávu navíc. Všichni interpreti byli úžasní a nemám jim co vytknout. Audiokniha mi dělala společnost převážně na procházkách a poslouchala se velmi dobře.


Autor: Lidmila Kábrtová
Název: Čekání na spoušť
Žánr: společenská próza
Nakladatelství: Host, 2021
Vydavatel audioverze: OneHotBook, 2021
Počet stran: 199
Délka audioknihy: 6 hodin 10 minut
Interpreti audioknihy: Kristýna Podzimková, Tereza Vítů, Anna Fixová, Johanna Tesařová, Martin Zahálka, Petr Pochop, Robert Mikluš, Dita Kaplanová
Mé hodnocení: 4/5


Poslechněte si ukázku. :)
 

Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tuto knihu i jiné skvělé audioknížky si můžete koupit přímo na Audiolibrixu, na který vás přesměruje tento baner. :)

Čekání na spoušť

4 komentáře:

  1. Ta nevypadá špatně. Já audioknihy miluji, na běžné knihy mi zkrátka chybí dostatek času bohužel. Takže mi vyhovuje, že tohle můžu mít puštěné v autě, nebo doma, když pracuji. Nedávno jsem uklízela v obýváku a tak jsem se zaposlouchala, až mi došlo, že jednu polici na knihy drhnu už asi 10 minut :-D díky za tip, ráda si knihu koupím.

    OdpovědětVymazat
  2. Moje kamarádka mi doporučila audioknihu od Lidmily Kábrtové Čekání na spoušť, kterou jsem si ve sluchátkách pouštěla, když jsem běhala na běžeckém pásu, na který chodím každý den, abych si udržovala fyzičku. Kniha mě opravdu nadchla a mohu jí jen doporučit, jelikož jsem ji doposlouchala i u čaje z guaranou, která mi dodává energii a podporuje správnou funkci mého imunitního systému.

    OdpovědětVymazat
  3. Zrovna jsem si na několika různých webech hledala recenze knížek, které by se mi mohly hodit na poslední letošní dovolenou u moře a vypadá to, že volba padne právě na Vámi recenzovanou knihu Čekání na spoušť. Moc se mi to podle Vašeho popisu zalíbilo a audio knihu si ráda objednám. Narazila jsem totiž na slevový kupon, díky kterému budu mít knihu za zlomek ceny.

    OdpovědětVymazat
  4. Tuto knihu mám zatím ve své virtuální knihovně v podobě audioknihy. Musím si zatím počkat, až na ní přijde řada, ale podle recenzí se mám na co těšit. Možná si jí poslechnu až v létě na dovolené, kam se chystám se svým přítelem. Proto jsem musela koupit věci na camping nový stan a spací pytel, jelikož jsem na dovolené v kempu nebyla již několik let.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)