Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Soukromá tajemství - audioverze


Dneska mám nezvykle recenzi na soubor povídek, a to Soukromá tajemství. Do tohoto souboru přispěli Alena Mornštajnová, Petr Šabach, Aňa Geislerová, Bianca Bellová, Jaroslav Rudiš, Petra Dvořáková, Marek Epstein, Pavla Koucká. Já četla před tím pouze Mornštajnovou a Geislerovou, proto jsem to brala jako dobrou příležitost na to, rozšířit si trochu obzory o dalších českých autorech. Znala jsem totiž jen tři z nich. 

Anna by ani za nic své matce nepřiznala, že její manžel není, jemně řečeno, tak dokonalý muž jako byl její táta, jehož ale nikdy nepoznala, ovšem Lucie, ta nechce říct o otci svého doposud nenarozeného dítěte vůbec nic. Pan Gruss zase trvá na tom, že mezi půlnocí a jednou hodinou ranní musí být vrátnice Šternberského paláce zamčená a tedy mimo provoz, kdežto Milada odmítá kohokoliv do zámecké školní kaple pustit už bůhvíkolik let. (anotce knihy)

Tahle knížka není nic těžkého a složitého ke čtení, přesto v těch příbězích často najdete něco, co vás donutí se zamyslet. Hlavním tématem je tajemství. Některá vás vezmou za srdce, některá vás spíše pobaví a líbí se mi, jak každá povídka zpracovává tajemství z jiného úhlu. 

Nejvíc se mi líbila asi povídka od Aleny Mornštajnové Pohádky, dále pak třeba Co by se děti neměly dovědět od Pavly Koucké a docela uhozená, ale zajímavá, mi přišla povídka Milada od Ani Geislerové. Celkově mě spíše více zaujaly povídky ženských autorek. Možná proto, že mám k těmto tématům přece jen trochu blíže, než třeba k povídce Samochlapskej večer od Jaroslava Rudiše, která mě moc nezaujala ani tématem, ani tím, jak byla napsaná, ale umím si představit, že některé muže by bavila o mnoho více. :) 

Zjistila jsem, že povídky mě baví asi spíše číst, než poslouchat, proto možná ze čtení bych měla trochu jiný dojem, takhle na poslech mě ale zas tak moc kniha nebavila, povídky mě nepřekvapily. Proto jsou to za mě takové 3 hvězdičky z 5.

Nicméně pokud bych měla hodnotit samotné zpracování a interpretaci audioknihy, tak určitě přidám, protože hlavně interpretace byla naprosto skvělá. Myslím, že samotní interpreti se k vyprávění těchto příběhů výborně hodili, takže za to moc děkuju. :) Na procházkách mi tak audiokniha dělala skvělou společnost, takže jsem nakonec moc ráda, že jsem se ke knize dostala právě v audioverzi.


Autoři: Alena Mornštajnová, Petr Šabach, Aňa Geislerová, Bianca Bellová, Jaroslav Rudiš, Petra Dvořáková, Marek Epstein, Pavla Koucká
Název: Soukromá tajemství
Žánr: povídky
Nakladatelství : Listen (2020)
Vydavatel audioverze: Témbr, 2021
Počet stran: 136
Délka audioknihy: 7 hodin 20 minut
Interpret audioknihy: Jitka Ježková, Martina Hudečková, Martina Preiss, Jan Maxián
Mé hodnocení: 3/5

Poslechněte si ukázku. :) 

Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tuto knihu i jiné skvělé audioknížky si můžete koupit přímo na Audiolibrixu, na který vás přesměruje tento baner. :)

Soukromá tajemství

6 komentářů:

  1. Musím se přiznat, že jsem dříve audioknihám moc nedávala šanci, ale teď jsem změnila zaměstnání a dělám v jedné super pekárně, kam ale každý den 20 minut dojíždím autobusem. V dopravních prostředcích nemůžu číst, protože se mi dělá blbě a tak jsou audioknihy jediná možnost. Taky je super poslouchat při úklidu, to jde pak práce lépe od ruky.

    OdpovědětVymazat
  2. Já čtení miluji, ale jen málokdy se k tomu dokopu. Tentokrát čekám, že se s manželem vydáme na řecký ostrov Ithaka, takže si tam opravdu ráda vychutnám tuto audioknihu. Většinou jsem totiž líná číst i knížku, což je pro milovníka knih docela problém, ale hlavní je, že existuje řešení.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak tahle audiokniha pro mě byla příjemným překvapením! Spousta podnětů k zamyšlení, každý z nás přece jen nějaká ta tajemství má… Já už dávno od klasických knih upustila, do malé kabelky se nevejde nic než malá peněženka , kapesníky a mobil, velkou kabelku tahám jen nerada a času je stále méně, takže už ani na čtečku moc času nezbývá. Audioknihy mi úplně vyhovují.

    OdpovědětVymazat
  4. Audioknihy jsem si velice oblíbila, jelikož je mohu poslouchat kdekoli a za jakékoliv činnosti. Poslední dobou si vezmu na záda batoh a do uší sluchátka, do kterých si pustím audioknihu. Poté jdu přírodou a nerušeně poslouchám, přičemž si velice odpočinu od každodenních starostí. Domů se vždy vracím s čistou hlavou a stoprocentně připravená na běžný život.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem si zvykla na audioknihy velice, jelikož při jejich poslechu mohu sportovat nebo jen relaxovat. Nedávno jsem řešila, jak vybrat violu pro moji dceru, která se rozhodla se věnovat hře na tento hudební nástroj. Naštěstí jsme spolu vybraly správnou violu, na kterou dcera pravidelně každý den cvičí a já si mohu v klidu poslouchat svou audioknihu ve sluchátkách.

    OdpovědětVymazat
  6. Tato kniha o soukromí a tajemství mě přiměla k zamyšlení nad tím, jak důležité je mít svůj vlastní prostor a jak moc to ovlivňuje moji vlastní pohodu a komfort. Proto jsem se začala zajímat o různé techniky, včetně feng-šuej, a proto jsem si nakoupila nový nábytek, s nímž se mi podařilo vytvořit si útulný a pohodlný prostor, ve kterém se cítím opravdu skvěle.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)