Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Favel Parrett, A v srdci láska


Je rok 1980 a v Praze vyrůstá desetiletý Luděk. Jeho maminka odjela na turné s Černým divadlem a Luďka má tak dočasně na starost jeho babička.

Ve stejné době, ale na druhé straně světa, v Melbourne v Austrálii, vyrůstá Luďkova sestřenka Malá liška, která tu žije se svým dědečkem a babičkou, což jsou čeští emigranti. 

Eva a Máňa jsou sestry, které v roce 1938 rozdělila válka. Obrátila jim životy vzhůru nohama a nerozlučné sestry skončily každá na jiném konci světa, protože Máňa se musela zachránit emigrací do neznáma. Na začátku knihy se sestry setkávají, protože Máňa se svým mužem přijede na návštěvu do Československa, kam jezdí velice málo, protože je cesta dost nákladná. Hned tady narazíme na spoustu hezkých a dojemných chvilek, ale také na rozdíly mezi životy obou sester. 

Příběh trochu skáče z jedné dějové linky do druhé, od jedné postavy k další a čtenář může mít trochu problém se zorientovat. Některé věci se vám spojí zřejmě až na konci knihy. Mně osobně ale toto v knihách vůbec nevadí a jsem na to docela zvyklá, někdy to dokonce spíše vítám, protože mi pak přijde čtení zajímavější. 

Knížka je odpočinková, milá, pohladí na duši. Je napsána opravdu poeticky. Za mě to nebylo vůbec špatné čtení a přečetla jsem knihu docela rychle. V knize mi dost chybělo podrobnější vykreslení doby kolem roku 1938 a později kolem roku 1980, aby to více dotvořilo atmosféru a čtenáře to více vtáhlo do děje. Mám ráda, když mě příběh vtáhne svými detaily natolik, že si připadám, jako bych byla přímo mezi postavami. Tady jsem si přišla jako hodně vzdálený pozorovatel. Nicméně došlo mi, že se autorka zřejmě chtěla spíše, než době, věnovat lásce jako takové. Píše o lásce sesterské, o lásce rodičovské i o lásce k vlasti, a to opravdu hezkým způsobem. Příběh byl schválně spíše upozaděn, abyste mohli vnímat právě lásku a její křehkost. 

Anotace tvrdí, že kniha je poklonou silným ženám, které všechno unesou a za všech časů udrží rodinná pouta. Doufala jsem, že o ženách zjistíme trochu více, dost věcí jde v příběhu jen tak po povrchu, ale jak už jsem zmiňovala výše, je to spíše záměr a máte tak prostor si příběh o to víc dotvořit vlastní fantazií. 

Pokud hledáte čtení, které vás pohladí po duši a nebude vás tahat nikam do hloubky, u této knihy jste na správném místě. Je lepší nemít od této knihy žádná velká očekávání, jako jsem měla já, když jsem si myslela, že to bude klasický rodinný příběh s detaily o rodinné historii, což není. Určitě si ji pak užijete daleko více. :) 



Autor: Favel Parrett
Název: A v srdci láska
Originální název: There Was Still Love
Žánr: román
Vydáno: Metafora, 2020 
Překlad: Slavěna Brownová
Počet stran: 216
Mé hodnocení: 3/5


Recenzní výtisk poskytl Nakladatelský dům Grada, děkuji.

6 komentářů:

  1. Tohle je opravdu pěkná kniha. Četla jsem ji 2x. Hodně mě zaujala. Asi jí dám nakonec mamce k vánocům abychom to trochu zrecyklovali věci. Přece jenom člověk si to jednou dvakrát přečte a pak mu to visí doma. Což je škoda a práší se na to. Mám také pár knih v koupelně na umyvadle od Villeroy & Boch

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, děkuji za tenhle typ! Sháním teď totiž něco, co budu číst po cestě do práce. Pracuji totiž teď v jedné super pekárně, ale dojíždím tam asi 25 minut autobusem, tak si alespoň něco čtu, ať mi to rychleji utíká. Občas teda po cestě i usnu, ale to jen opravdu výjmečně.

    OdpovědětVymazat
  3. Láska je láska, to snad každý z nás zná a je neuvěřitelné, co všechno jsme ochotní se například naučit nebo čemu se přizpůsobit, když nám na partnerovi nebo partnerce záleží :-) Já jsem si například našla velice šikovného kutila, který mi pořídil pracovní oblečení, abych s ním mohla trávit čas v dílně a užívat si tak volný čas dohromady.

    OdpovědětVymazat
  4. Zdravím, moc děkuji za recenzi knížky. Přečtu si ji na dalším výletu na horách, kde se sice moc nenudím, ale vždycky je dobré najít si čas, zklidnit se a urovnat si myšlenky u dobré knížky. Jsem totiž velký fanoušek horské turistiky, bez které si nedokážu svůj život představit, ale zároveň se považuji i za velkého knihomola.

    OdpovědětVymazat
  5. Celý svůj život ráda čtu knihy, a tak jsem jich přečetla možná i stovky. V posledních několika letech jsem si zvykla na audioknihy, které mi vyhovují z praktických důvodů. Mohu poslouchat knihu při sportu, cestě do práce atd. Poslední knihu Od Lidmily Kábrtové Čekání na spoušť jsem si poslechla v létě na camping dovolené po České republice.

    OdpovědětVymazat
  6. Mohu jedině doporučit tuto knihu A v srdci láska od Favela Parretta jsem četla, když jsem si potřebovala odpočinout od plánování svatby mé sestry. Jelikož jsem dostala na starosti pořídit svatební potahy a různé dekorace na výzdobu stolů a celého prostoru, kde se měla svatba konat. Díky této knize jsem byla velice naladěná na slova lásky, a nakonec se vše vydařilo, přičemž sestra byla spokojená a knihu si již také přečetla.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)