Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Radka Třeštíková, Foukneš do pěny - audioverze


Vladěně je 37 let, nesnáší svoje jméno a stejně jako její matka a babička má nepodařené manželství a komplikovaný vztah s dospělou dcerou. Právě vyrazila na road trip po Evropě s manželovým elektromobilem. Pryč od něj, od své matky, od své dcery, pryč od problémů. Potřebuje si vyčistit hlavu, ve které má pěkný chaos. Řeší křivdy z dětství, nemocnou dceru, záletného manžela i matku, která jí nikdy nepřestane vychovávat. Do toho všeho právě prožívá jakousi krizi středního věku, kdy si přijde nehezká a zbytečná. Situace řeší dost zmateně a nelogicky a chybí jí jakýkoliv nadhed. Ale taková prostě Vladěna je a v téhle knize si na to musíte zvyknout. 

I když se tvrdí, že Foukneš do pěny je dost jiná, než předchozí knihy autorky, tak já jsem až tak velký rozdíl nepociťovala. Ano, styl psaní autorky se tu trošičku změnil, používá více metafor a se čtenáři si dost hraje. Nicméně opět se setkáváme s ženskou hlavní postavou, která je hodně nevyrovnaná a řeší své problémy a těžkosti života, které se s ní táhnou už od dětství. Postavy Třeštíkové bohužel nejsou nikdy ani sympatické, ani vtipné, ani ničím zajímavé, alespoň pro mě ne. Většinou mám ke všem postavám z autorčiných knih spíše averzi a i když se opravdu moc snažím jejich chování pochopit, nedaří se mi to. 

Knihy od Radky Třeštíkové jsou podle mě typickým příkladem knihy s rozporuplným hodnocením. Jednoduše je jedna skupina lidí miluje a druhá ne. Ačkoliv patřím do druhé skupiny, i tak knihu doporučím, protože to určitě není žádný brak a to, jestli se vám bude líbit, si jednoduše musíte vyzkoušet sami, takže směle do toho. :) Podle mě kniha bude bližší spíše ženám, které jsou ve věku hlavní hrdinky, i když si myslím, že ani to není zárukou. Je to tak trochu sázka do loterie a zjistíte to až na konci. 

Co se týče zpracování audioverze, na tu mám jen samou chválu, povedla se moc hezky. Audio zpracování asi jako vždycky knize jen pomohlo. Naprosto mi zde seděla interpretka Jana Plodková, která Vladěnu zvládla skvěle a moc se mi k ní její hlas hodil. Pokud budete mít možnost, určitě zkuste knihu spíše v audioverzi, protože z ní budete mít daleko lepší zážitek. :)

Autor: Radka Třeštíková
Název: Foukneš do pěny
Žánr: román
Nakladatelství: Motto, 2020
Vydavatel audioverze: Voxi, 2020
Počet stran: 256
Délka audioknihy: 7 hodin 59 minut
Interpret audioknihy: Jana Plodková
Mé hodnocení: 2/5


Poslechněte si ukázku. :) 

Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
Tuto knihu i jiné skvělé audioknížky si můžete koupit přímo na Audiolibrixu, na který vás přesměruje tento baner. :)

Foukneš do pěny

8 komentářů:

  1. Mně se tato knížka líbila hodně, ale třeba kolegyně v práci, ji ani nedočetla a odložila ji. Přitom jiné knihy má od ní ráda. Je vidět, jak každý v tom najde něco jiného, na každého to jinak působí, v některých situacích vidí třeba i sebe, ale ve finále ne každému sedne :)

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý večer! Musím říct, že jsem si tuhle knížku hrozně zamilovala a tak když vyšla jako audiokniha, měla jsem strašnou radost! A nezklamala! Mám ji rozposlouchanou a poslouchám ji při delších cestách v autě. Teď si dělám zálusk na další knihu od Radky Třeštíkové! Vyhlédla jsem si ji v knihkupectví a teď čekám, až se ukáže nějaká sleva! :D

    OdpovědětVymazat
  3. Autorku Radku Třeštíkovou jsem si oblíbila již před několika lety a mám v naší velké knihovně na chalupě snad všechna její díla :-) V recenzi zmiňujete audio verzi knihy, na to já moc nejsem - snad jedině při jízdě automobilem, ale to si zase radši pustím nějaký podcast s novinkami ze světa. Obecně jsem spíše sběratelka různých věcí a i proto často objednávám z antikart :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Od Radky Třeštíkové jsem jednu knihu četla, upřímně mě příliš nenadchla, ne tím stylem, že bych musela nutně sáhnout po dalším titulu. Ale teď přemýšlím, co si přečtu a možná jí dám ještě šanci. Celkem mě mrzí, že můj manžel čte velmi málo, tomu udělá radost spíše pánská peněženka, nebo jiný praktický dárek, teď ale dočetl Šikmý kostel a líbil se mu moc, tak možná není ještě úplně zatracen :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem knihomol a od čtení mě musí často manžel až odehnat, ale tuto knihu mám jako audioknihu. Takže když manžel zařizoval naši cestu na vodě, kde byla nová půjčovna lodí Lužnice, tak já jsem si užívala knihu ve sluchátkách. Měla jsem dva zážitky v jednom, a to skvělou knihu, a ještě dovolenou na vodě.

    OdpovědětVymazat
  6. Mám velice ráda knihy od Radky Třeštíkové, ale nemám moc času na čtení, což mě moc mrzí. Proto jsem uvítala audioknihy, jelikož při jejich poslechu mohu pracovat na zahradě. Nedávno jsem si koupila audioknihu Foukneš do pěny a začala jí poslouchat při zalévání zahrady, takže zapnu vodní čerpadlo a při poslouchání chodím po zahradě s hadicí.

    OdpovědětVymazat
  7. U nás patří knihy od Radky Třeštíkové mezi nejčtenější knihy. Čte je prakticky celá ženská strana rodiny. Nejvíce nás zaujaly knížky Tajemství, Veselí a tato. Knížka Foukneš do pěny mi přišla, že hezky popisuje prostý, všední život. Je velice čtivá a nejde se od ní odtrhnout. Kniha mi utekla, jak fouknutí. Proto bych ji taky doporučila. Za krásnou cenu jsem ji sehnala díky slevám .Tip posílám proto ráda dál.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)