Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Carin Gerhardsen, Náledí


Jeanette a její milenec využívají ke svým tajným schůzkám auto. Nejlepší je samozřejmě zajet vždy někde za město, aby spolu mohli být sami a nepozorovaně. Třeba na lesní cestičku, na kterou sjedou vždy z hlavní cesty,  která vede kolem skalní strže.

Sandra je trošku v nesnázích, když nakoupí víc, než by měla a dost jí pomůže neznámý muž, který jí nabídne odvoz domů. 

Kerstin si potřebuje občas zavolat na linku bezpečí, protože přišla o manžela.  

Náledí není úplně klasický thriller, ale taky to není úplně obyčejná detektivka. Každopádně napětí tu nechybí. Všechny příběhy se odvíjí od jediné autonehody, která zamává s životy snad všech postav, které v knize najdeme. 

Líbí se mi, že i když nemá příběh těch postav až tak závratné množství, i tak se v nich lze trošku zamotat a je třeba opravdu dávat pozor, kdo je kdo. Autorka si s námi ze začátku trošku hraje, takže chviličku trvá, než některé postavy rozklíčujete, ale o to je čtení zajímavější. 

Kniha je od první po poslední stránku neskutečně napínavá. Tento žánr má občas tendenci v některých částech padat do nudy, ale Náledí se tomu naprosto vyhnulo, na každičké stránce se děje něco zajímavého. Je to pořádně zamotaný příběh se skvělými zvraty v ději, člověk pořád neví, na čem je. Navíc má kniha krátké kapitoly, takže i díky tomu se čte skoro sama.

Trošku mi trvalo, než jsem se přenesla přes to, jakou velkou náhodou se některé postavy znají a co je spojuje. Ano, svět je malý a náhody existují, ale tady mi toho přišlo až nějak moc. Jenomže je to knížka, tak jsem to prostě překousla a nenechala si tím příběh kazit.

Malinko mě zklamal závěr. Tak nějak jsem tipovala, kdo za tím vším bude, ale myslela jsem, že se pletu. No, bohužel. Doufala jsem, že bude závěr víc propracovanější, to je jediné mínus, které za mě v příběhu je.

Z děje bych asi nic víc neprozrazovala, protože by to byla škoda a myslím, že je nejlepší si knihu užít bez jakýchkoliv spoilerů. I přes ten konec, který bych raději jiný, to
nemění nic na tom, že je Náledí skvělá knížka! Navíc musím ještě vyzdvihnout moc povedenou obálku. Ta se mi opravdu líbí a výborně vystihuje atmosféru knížky. Pokud hledáte dobré čtení pro tyhle studené lednové dny, tak Náledí je na to jako dělané. 





Autor: Carin Gerhardsen (Švédsko)
Název: Náledí
Originální název: Det som göms i snö
Žánr: thriller
Vydáno: Metafora, 2019
Překlad: Helena Matocha
Počet stran: 376
Mé hodnocení: 4/5


Kniha mi byla k recenzi zaslána nakladatelstvím Metafora, děkuji.

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)