Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Alena Mornštajnová, Tiché roky - audioverze


V knize Tiché roky od začátku sledujeme dvě hlavní postavy. Vyprávění je tedy svým způsobem rozděleno na dvě části - na příběh Bohdany a příběh Svatopluka. Brzy pochopíte, že se tyto příběhy dost prolínají a prolínat budou čím dál víc. Bohdana, tichá a zamlklá dívka je totiž dcera Svatopluka. Bohužel spolu ale nemají úplně výborný vztah a celý příběh právě postupně odkrývá, proč tomu tak je. Překvapí vás, jak moc hluboké kořeny může mít to, proč si ke své dceři nedokážete najít tu správnou láskyplnou cestu a co vše za tím může být. 

První linka začíná právě u Bohdany, je vyprávěná -ich formou a sledujeme v ní příběh od dětství Bohdany až po dospělost a to, jak ji ovlivňuje odtažitost jejího otce na cestě jejím životem. Spolu s nimi žije ještě Běla, druhá manželka Svatopluka a nevlastní matka Bohdany, a alespoň ta jí dává určitý pocit lásky a porozumění.

Svatoplukova linka překvapí -er formou a je to příjemná změna a fajn způsob, jak více odlišit tyto dva příběhy. Začíná jeho dětstvím, sahá tedy hlouběji do historie. Poznáváme, za jakých podmínek prožil dětství a něco málo se dozvíme i o jeho školních letech. Největší úsek se ale odehráva v době komunistického Československa, kdy je již Svatopluk dospělý. V této době mu právě nejvíc ovlivňuje život něco, co bude v dalších letech velkým rodinným tajemstvím.

Zajímavé je, že jak se tyto dvě linky střídají, každá kapitola začíná stejnými slovy, jako končí ta předchozí. Konec se někomu může zdát nedostatečný a i já jsem chvíli toužila po tom, abych znala příběh ještě o kousek dál, ale na druhou stranu dává čtenáři prostor pro vlastní fantazii a vlastně se mi líbí, že nebylo vše jasně dopsáno. To už je ale věc názoru. Mě třeba lehce neuzavřené konce dost baví.  Tady bych ale přestala s náhledem do samotného příběhu, protože si myslím, že je daleko lepší si užít tuto knihu tak, že o ní nevíte až tolik.

Před posloucháním knihy jsem si na ni nečetla vůbec žádné recenze a snažila jsem se i vyhnout textům o ději knihy. Jen jsem rychle prolétla anotaci a dala se do poslouchání, protože jsem jednoduše Aleně Mornštajnové věřila. Nevím čím to je, když jsem v té době za sebou měla jen jednu její knihu Hana, ale jednoduše mě její způsob psaní naprosto chytl, a tak jsem si byla jistá, že mě ani její další kniha nezklame. 

Trochu mě mrzí, že hodně čtenářů se nevyhne srovnávání právě s Hanou. Pro mě byly obě knihy super a každou jsem brala jako něco jiného a nového, a taky jsem si každou užila a neměla potřebu je srovnávat. Myslím, že Alena Mornštajnová má svůj krásný styl psaní, který vás vtáhne, ať jde o jednu knihu nebo druhou. 

Co se týče audioverze, tak OneHotBook zase nezklamalo a audiokniha se moc povedla. Má krásný hudební doprovod a interpreti Klára Suchá a Miroslav Hanuš jsou výborní. Možná bych samotné knize dala "jen" čtyři hvězdy, ale za audioverzi dávám plných pět, protože jsem určitě si díky této interpretaci užila příběh daleko víc. 


Autorka: 
Alena Mornštajnová
Název: Tiché roky
Žánr: rodinný román
Nakladatelství: Ikar, vydáno 2018
Vydavatel audioverze: OneHotBook, vydáno 2019
Počet stran: 296
Délka audioknihy: 8 hodin 30 minut
Interpreti audioknihy: Klára Suchá, Miroslav Hanuš
Mé hodnocení: 5/5

Poslechněte si ukázku. :)



Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.

Můj profil na Databazeknih.cz

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
POKUD SI AUDIOKNIHU CHCETE KOUPIT NEBO SI K NÍ ZJISTIT
JINÉ INFORMACE, STAČÍ KLIKNOUT NA BANER. ;)

Tiché roky

4 komentáře:

  1. Od Mornštajnové jsem ještě nic nečetla, Hana mě moc neláká, ale Tiché roky mě dost zaujaly. Audiozpracování vypadá skvěle, určitě se po tom mrknu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj, tuhle knížku jsem četla v papírové verzi. Četla jsem i Hanu, líbily se mi obě :-) Každopádně jsem si poslechla tvoje audio a je opravdu příjemné. Ačkoliv já mám raději papírové knížky (nebo e-booky), protože na můj vkus většinou čtou moc pomalu! :-D Ale interpretku vybrali výborně, opravdu mi ten hlas krásně sedí ke stylu knížky. Tak děkuji za recenzi :-) Míša z www.italievbrne.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Od Aleny jsem měla možnost přečíst všechny knížky a bohužel jsme Hanu četla jako první a pak jsem všechny ostatní s Hanou srovnávala. Hana má za mě ze všech knížek úplně nejsilnější příběh, ale ani u jedné knížky jsem se nenudila. Tiché roky byly trochu zvláštní a jak Svatopluk, tak Bohdana mi v určitých chvílích lezli hodně na nervy, ale jak se pak člověk dozvídá víc a víc, tak musím říct, že jsem byla až překvapená jak se mi ve výsledku knížka líbila :)

    OdpovědětVymazat
  4. Od Mornštajnové jsem četla zatím jen Hotýlek. Hany se obávám vzhledem k tomu, jaký je kolem knížky rozruch, ale tohle by mohla být dobrá volba místo toho. Děkuji za tip.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)