Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Zámecká věž Kroměříž

Krásný den všem! :) 
Po nějaké době pro vás mám zase jeden tip na výlet. O Kroměříži jsem tu už párkrát psala a ještě určitě několikrát psát budu. :) Toto město je krásné a plné nádherných památek, parků, zahrad, kaváren a dalších skvělých věcí. Určitě se vyplatí sem zajet jak na výlet, tak klidně i na delší dovolenou, protože se tu rozhodně nudit nebudete, ani když zůstanete třeba týden. :) Pro horké letní dny nechybí ani koupaliště. :) 


Pro další tipy, kam se mrknout v Kroměříži stačí sjet po stránce úplně dole a mezi štítky si kliknout na štítek Kroměříž. :))

Dominantou Kroměříže je hlavně její zámek, který je hned nad hlavním Velkým náměstím a nabízí i prohlídkový okruh nebo třeba obrazárnu. Hned u zámku najdete podzámeckou zahradu, ve které je také malá obora a spoustu tam chovaných zvířat. :) O kousek dál můžete navštívit ještě zahradu květnou, která také stojí za to! Zhruba tak uprostřed mezi oběmi zahradami můžete zavítat i do kouzelné adopční kočičí kavárny Toulavý ráj a po tomhle relaxu pokračovat třeba do některého z muzeí nebo krásných kostelů. Dneska se ale na to všechno podíváme seshora. :) 



Součástí zámku je totiž také 84 metrů vysoká věž, která má 206 schodů (mimochodem, jsou super prostorné, což málokterá věž má). Z věže je přenádherný výhled na celou Kroměříž i její okolí a dopřát si ho můžete za 60 korun (při nároku na snížené vstupné dokonce jen za 40 - dokonce zde akceptují evropskou kartu mládeže, kterou si může vyřídit kdokoliv do 30 let bez ohledu na to, jestli je student nebo ne).






Musím říct, že mě výhled opravdu překvapil. Jasně, na věži ve městě vždycky očekáváte krásný výhled, ale nevím proč, výhled odtud mě zatím nadchl úplně nejvíc, a to už jsem na několika věžích byla. :) Možná je to ale prostě jen tím, že se tu spojuje krásné historické město s pro mě známým okolím, protože Zlín je od Kroměříže jen nějakých necelých 30 kilometrů. 

Kromě výhledu se uvnitř věže můžete také podívat na vnitřek hodin a nebo si v mezipatře přečíst něco zajímavého na takové malé výstavě. :))




Po sestupu z věže si můžete dát třeba zmrzku, čokoládu nebo jiné občerstvení v zámecké čokoládovně a pak si třeba rovnou zajít na prohlídku zámku. :) Tu my si nechali zase na příště, ať si všechny zážitky nevyčerpáme tak rychle, ale už se na ni moc těším, protože mám zámky a hrady ráda. :) 


No a když jsem teda psala o tipu na relax v kočičí kavárně, ani my jsme ho nevynechali. A že si tam teda relax užít umějí! :D Jen se podívejte. :))

Kromě kočičího mazlení a možnosti si nějakého chlupáče adoptovat tady najdete skvělou kávu, ještě lepší zelené čaje, domácí limonády, super mošt a nebo výborné dezerty, za které nedáte skoro tolik peněz, jako za oběd, protože jsou tu doslova za pár korun. Při tom si můžete kromě klasických dobrot vybrat i z bezlepkových nebo veganských variant. A často nejen sladkých, ale i slaných. :) 




Tak kdo vyráží toto léto do Kroměříže? :) 

____________
Pro více fotek sleduj můj Instagram:
Instagram.com/day_sy/

11 komentářů:

  1. V Kroměříži jsem byla před lety a pohled z věže mi také dlouho zůstal v paměti. Je z ní opravdu nádherný výhled. Pěkné jsou i zahrady okolo. Více jsem toho bohužel nestihla, tak snad zase příště. Máš povedené fotky, Daysy! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju. :) Ono Kroměříž toho má opravdu hodně, takže je vlastně skvělé, že si člověk může nechat něco zas na příště. :)

      Vymazat
  2. V Kroměříži som ešte nebola ale podľa týchto fotiek to tam vyzerá celkom pekne.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak třeba někdy budeš mít cestu kolem, stojí to opravdu za to. :)

      Vymazat
  3. Výhled se opravdu musí ocenit. Ten je parádní! Kočičí kavárna je hrozně zajímavý nápad, já bych se tam ale asi neodvážila :D nechtěla bych mít všude chlupy xD

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kočičí kavárna je samozřejmě hlavně pro milovníky koček. :) Ale jinak ti obsluha ráda pujčí takové ty odchlupovací válečky. :)

      Vymazat
  4. Kočičí kavárna, tak bys mě posadila a už bych neodešla. V Kroměříži jsem nikdy nebyla, tak se tam možná někdy vydám, toto léto už to nevidím, jelikož mám spoustu plánů. Na věž si nevylezu, mám strach z výšek, z poslední věže jsem lezla v sedě dolů 30 minut :-D.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No i bez věže se ti tam určitě bude líbit. :)) Strach z výšek docela chápu, ono to s člověkem umí zacvičit. Můj taťka je chlap jak hora, ale když jsme ho jednou vzali na věž, tak si nahoře dřepl, sekl se a nehnul se a nehnul. :D Pak teda šel pomalu dolů a od té doby nikam do výšek neleze. Akorát si to nechce přiznat, takže když třeba uděláme rodinný výlet na rozhlednu, schválně vezme třeba i naši fenku, aby se mohl vymluvit na to, že ona půjde na procházku, ale přece nepoleze na rozhlednu, tak on se obětuje a počká s ní dolů. :D

      Vymazat
  5. Květnou zahradu zbožňuji a z té věže je fakt nádherný výhled :)

    OdpovědětVymazat
  6. Super, bezva tip! Díky. Na věž bych určitě využila svoje trekingové hole . Přeci jenom moje kolena neslouží už tak jak sloužila. Jsou opotřebená věkem, sportem a špatnou stravou. Musím začít sama se sebou něco dělat, protože za chvíli už to bude děs a hrůza. Nedávno jsme musela i kvůli kolenu jít na operaci.

    OdpovědětVymazat
  7. No vidíte, v Kroměříži jsem dlouho nebyla, tam to mám moc ráda. Květná zahrada je nádherná. Právě uvažujeme, kam si uděláme výlet, dostala jsem k narozeninám tajemnou obálku s nápisem Tesla na víkend , to můj manžel vždy vymyslí takový nějaký dárek a sám nepřizná, že se v elektrickém autě chce také projet, no, možná mu to na chvíli půjčím :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)