Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Hrad Bouzov

Zdravím vás s pokračováním článku z víkendu, kdy jsme si s přítelem naplánovali Kersko, Kutnou Horu a hrad Bouzov. O prvních dvou zmíněných jste si mohli přečíst minule. A teď vám ukážu ten nejpohádkovější hrad, jaký jsem v Česku zatím kdy viděla. :) A že se tam opravdu mnoho pohádek točilo!



Bouzov nebyl v plánu výletu hned od začátku. Chtěli jsme vidět hlavně Kersko a Kutnou Horu, ale pak jsme si vzpomněli, jak hrozně milujeme hrady a zámky, a jak jsme minulou sezonu nestihli vidět ani jeden (jsme ostudy, jinak běžně na hrady a zámky chodíme fakt hodně). Proč teda nezačít hned v dubnu? Trochu nám sice trvalo, než jsme našly něco, kde už neomezeně probíhají prohlídky, ale nakonec jsme našli. Vůbec jsme netušili, že jsme si vlastně našli snad nejdochovalejší a nejhezčí hrad v republice. :) 


Tento hrad se nachází v krajině Litovelska a Mohelnicka na středozápadní Moravě, proto jsme se na něm stavili cestou zpět z Kutné Hory do Zlína. Vybrali jsme si nejrozsáhlejší prohlídku na 60 minut, kde je vstupné pro dospělého 170 Kč. Občas se trochu delších prohlídek bojím, protože se člověk víc nachodí, což je docela únavné (ani ne kvůli délce, ale spíš kvůli tomu postávání) a pokud není výklad zajímavý, může se po půlce začít nudit, ale tady mi prohlídka utekla opravdu rychle, navíc nám ji ke konci zpestřilo malé překvapení, na které určitě narazí každý návštěvník a bylo to moc hezké. :) 

Venku bylo nádherné počasí, takže před hradem byli i sokolníci s několika krásnými ptáky, kteří se lenošivě vyhřívali na sluníčku. :) (Bohužel jsem si nezapamatovala název jejich organizace.) 


Hrad je krásný nejen na pohled z venku, ale užijete si ho určitě i uvnitř. :) Fotit můžete bez problémů kdekoliv, ale nechci vám kazit zážitek, takže přidávám fotek z prohlídky jen pár. Třeba vás to alespoň pošťouchne k tomu, abyste tento krásný hrad navštvili, pokud budete mít cestu kolem. :) 




V podhradí je moc pěkné zázemí, kde si můžete dát něco k jídlu, odkočit si, koupit nějaké dřevěné hračky, zmrzku, dokonce cukrovou vatu nebo perníkové srdce. To se mi moc líbilo. Sice jsem z toho moc nevyužila, ale je příjemné, když vás před hradem vítá přátelské prostředí a vidíte, že je tam živo. :) 


Na celé stejnojmenné městečko pod hradem byl krásný pohled. Je vidět, že je udržované a cítili jsme se tam hrozně přjemně. :) Dole najdete ještě Historický areál Bouzov, kde se nachází největší dřevená stavba koně, která zároveň slouží jako rozhledna. Vevnitř jsme se podívat nebyli, protože tam začátkem dubna bylo docela mrtvo, ale jsem si jistá, že když tam probíhá nějaká akce, může to být určitě super zpestření výletu, hlavně ovšem pro děti. :) 

Co víc říct? Prostě sem mrkněte, nebudete litovat! :) 

Jaký hrad nebo zámek jste naposledy navštívili vy?
Budu ráda za nějaké tipy na to, kam vyrazit zase příště. :) 




5 komentářů:

  1. Jé, Bouzov. Tam jsme chtěly s mamkou a sestrou na výlet, ale dostat se tam jinak než autem bylo skoro nemožnď, tak to nakonec vyhrál zámek v Kroměříži. Snad to ještě někdy nahradím, na fotkách vypadá skvěle.

    OdpovědětVymazat
  2. Já byla naposledy a taky poprvé na Karlštejně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Bouzov je kousek do místa, kde jsme vyrůstala a dokonce jsme měla možnost vevnitř fotit svatbu. Je to vážně krásné místo:)
    Já byla snad naposled někde před rokem a třičtvrtě na Hluboké, za což se trochu stydím. Bohužel za těch 5 měsíců, co jsme doma nebyl na nic čas. Ale v létě se chystáme na čundr po jižní Moravě, takže doufám, že zase uvidím Lednice:)

    OdpovědětVymazat
  4. Tak ten vypadá opravdu nádherně. Ještě jsem tam nebyla, ale určitě se na něj chci někdy podívat. Hrady a zámky miluju, jen mít na to cestování víc času =) Naposledy jsem byla na zámku Nižbor, kde mají stálou expozici keltské kultury. Je sice pravda, že mě takové výlety berou méně, než když se jedná o zachované interiéry, ale tady se mi opravdu líbilo a měli hodně práce, než to dali do kupy, protože zámek byl v katastrofálním stavu.

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím, my jsme se s manželem také vydali na hrad Bouzov. I když se hlavně věnuje kutilství, jeho velkou vášní jsou i hrady, jejichž motivy má snad všude. Proto jsem se mu v létě rozhodla udělat radost a vyrazili jsme na jeden z mála hradů, kde ještě nebyl. Mohu potvrdit, že jeho prohlídka je opravdu krásná.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)