Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Ransom Riggs, Knihovna duší - audioverze


Pro změnu od klasických knih tu mám dneska zase jednu recenzi audioknižní. :) 

Někteří možná znáte knihy ze série Sirotčiněc slečny Peregrinové pro podivné děti. První knížku jsem slupla jako malinu (nebo v mém případě spíše jahodu :D), u druhé už mi šlo čtení pomaleji, ale pořád mě bavilo. Proto když jsem na Audiolibrixu uviděla třetí z knih, hned jsem ji brala k poslechu. Říkala jsem si, že bude zajímavé poznat jednu z těchto knih i skrz Viktora Dvořáka, který ji namluvil.

Musím říct, že se na roli Jacoba skvěle hodí a má příjemný hlas pro poslech, i když mi občas přišlo dost nepřirozené jeho měnění hlasů. Jinak ale vůbec nic jiného proti a určitě se s ním ráda setkám i u nějaké další audioknihy. :) Co se mi ale opravdu nelíbilo, byla doprovodná hudba. Myslím si sice, že je to jen otázkou vkusu, ale mě to jednoduše nesedlo a hudební pasáže mě spíš otravovaly, vytrhovaly z příběhu a rozčilovaly. Byla tu snaha jimi navodit tajemno a sem tam trošku strašidelné atmosféry, což chápu, ale u mě se to fakt nepovedlo a raději bych, aby tam nebyly.

V prvních dvou knihách se mi moc líbily různé doprovodné podivné fotky, a tak mě při audioverzi moc mrzelo, že jsem je nemohla vidět. Chci si je dodatečně prohlédnout třeba při cestě do knihovny, ale vím, že už to nebude ono. Nevím, jak moc je reálné něco takového uskutečnit, ale docela by se hodilo k audioknihám přiřadit soubor s fotkami, aby o ně posluchač nepřišel, zvlášť u knížky, jako je tato.

Teď už ale k samotnému příběhu. Autor má opravdu velkou fantazii, což mi přijde úžasné, ale musím říct, že u třetí knihy mi celý příběh přišel až moc zdlouhavý. Nemohla jsem se dočkat konce. Napětí mě opustilo snad ještě před polovinou, protože se tam toho prostě dělo tak moc za sebou, že člověka už jakýkoliv další zádrhel v ději nepřekvapoval a jen si řekl "no jo, však to se zas nějak vyřeší, to už znám z x předchozích situací". Proto mi taky trvalo tak dlouho, než jsem knihu doposlouchala. Nějak mě po chvíli přestalo bavit se k ní vracet. Styl autora není vůbec špatný a aspoň ty tři hvězdy si určitě Kniha duší zaslouží, ale kdyby od něj vyšla další kniha z této série, už po ní asi nesáhnu. Navíc mi konec přišel napsaný fakt hodně na sílu tak, aby se všechno pro všechny strany vyřešilo. Co ale musím ocenit jsou povídky podivných, které se v příběhu objevovaly, na ty jsem se těšila vždycky nejvíc a byly příjemným oživením. :) 

Mrzelo mě, že v třetím díle knihy neměly dost prostoru všechny zajímavé postavy z prvních dvou dílů. Knihovnou duší jdeme převážně s Emmou a Jacobem, tak jsem čekala aspoň trochu romantiky ohledně jejich vztahu, ale bohužel se nic moc takového nekonalo, protože to autorovi zjevně moc nejde.  Tenhle pár mi přijde strašně kostrbatý a neohrabaný. Škoda, protože to taky mohlo příběhu pomoct.

Pokud máte za sebou první dva díly sirotčince, tak bude asi fajn to dotáhnout do konce a myslím, že se u třetího dílu úplně neunudíte. Klidně do něj jděte. Pro mě to ale bylo malinko zklamání a chtělo by to "něco" víc. 



Autor: Ransom Riggs (USA)
Název: Knihovna duší (Sirotčinec slečny Peregrinové)
Originální název: Library of Souls - The Third novel of Miss
Žánr: román, fantasy
Nakladatelství: Jota
Překlad: Bronislava Grygová
Rok vydání: 2016 (1. vydání)
Počet stran: 496
Délka audioknihy: 11 hodin 42 minut
Interpret audioknihy: Viktor Dvořák
Mé hodnocení: 3/5

- Ransom Riggs je také blogger a autor-cestovatel, jeho eseje z cest Strange Geographies najdete na adrese mentalfloss.com nebo ransomriggs.com.


Poslechněte si ukázku . :)


Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


Můj profil na Databazeknih.cz

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
POKUD SI AUDIOKNIHU CHCETE KOUPIT NEBO SI K NÍ ZJISTIT
JINÉ INFORMACE, STAČÍ KLIKNOUT NA BANER. ;)

Sirotčinec slečny Peregrinové: Knihovna duší

0 komentářů:

Okomentovat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)