Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Yrsa Sigurðardóttir, DNA


Moderní detektivky jsem si poslední dobou oblíbila. Pokud je detektivka dobrá, umí napínat až do posledních stránek a celou knihu vás neskutečně baví a hltáte ji, jen aby jste se už proboha konečně dozvěděli, jak to bylo. DNA je přesně taková! 

Hlavní dějovou linkou je vražda mladé matky tří dětí Elísy. Je zavražděna dost neobvylým a brutálním způsobem a vrah si dal záležet na tom, aby po něm nezbyly stopy k jeho dohledání, i když po sobě nechal šifrovaný vzkaz, který ale nikomu nic neříká. Všechno ale z pod postele viděla Elísina dcera Margrét, která je tak jediným svědkem a vodítkem k vypátrání vraha. Na scénu přichází dětská psycholožka Freya, která pomáhá týmu detektiva Huldara vraždu vyřešit a pokouší se dostat z dívky jakékoliv svědectví, které by mohlo pomoct. Tahle dvojka provází celým příběhem a jde jim to dost dobře.


Celý příběh se stává ale ještě zajímavější v okamžiku, kdy zjistíme, že někde na druhé straně města žije adoptovaný radioamatér Karl, který při zvláštním vysílání zaslechne různé šifrované vzkazy a mezi nimi i své rodné číslo. Když vzápětí zaslechne i rodné číslo Elísy, a později další, které patří starší ženě Ástrós, nechápe, co to znamená. Nějaká spojitost tu ale asi bude, říká si čtenář, protože o několik dní později je snad ještě brutálněji a neobvykleji zavražděna právě také Ástrós... 

Mohlo by se vám zdát, že jsem už teď z knihy nakousla příliš, ale věřte tomu, že je to jen procento z toho, co v knize zažijete. Je neskutečná! Drží čtenáře pořád ve střehu, protože každý řádek, který čtete je důležitý a na konci zjistíte, jak do sebe vše zapadá a jak důležitý každý detail je. Je opravdu bohatá, ale zároveň je to tak vyvážené, že se v ději neztrácíte, spíše naopak. Je hodně těžké přestat číst a tuhle knihu odložit, takže se mi hodněkrát stalo, že jsem se začetla dlouho do noci, protože jsem prostě musela vědět víc! :) No a vrah? Podle mě skoro do posledních stran nemáte šanci přijít na to, kdo to je, alespoň mě to teda zaskočilo a rozhodně jsem to nečekala. Knížka tím získává úplnou třešničku na dortu.

U mě je to určitě na pět hvězd a můžu jen doporučit všem, kteří mají rádi napětí. Už se moc těším na další knihy z téhle série a dokonce mě autorka nalákala i na své dřívější knihy, protože doposud jsem ji neznala, ale pokud jsou ostatní knihy alespoň zčásti tak skvělé, jako DNA, jdu do nich! ;)


Autor: Yrsa Sigurðardóttir (Island)
Název: DNA (série Freyja & Huldar)
Originální název: DNA
Žánr: detektivky, thrillery
Nakladatelství: Metafora
Překlad: Milan Lžička
Rok vydání: 2017 (1. vydání)
Počet stran: 408
Mé hodnocení: 5/5

- Ačkoliv Yrsa Sigurðardóttir píše thrillery a detektivky, je také autorkou několika dětských knih.


Kniha mi byla k recenzi zaslána nakladatelstvím Metafora, děkuji.


4 komentáře:

  1. Moc pěkná recenze :) Knihy od Yrsy mám ráda a i tahle nová vypadá opravdu dobře :)

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze. Na Yrsu se chystám. K Vánocům od ní ale (nejspíš) dostanu jinou knihu než DNA. Ale tuhle bych chtěla vyzkouešt třeba k narozkám, nebo tak :)

    OdpovědětVymazat
  3. Super recenze! Hned vím jakou knížku si příště koupim.
    www.basedindubai.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkná recenze. Naprosto s tebou souhlasím. :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)