Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Jonas Jonasson, Analfabetka, která uměla počítat - audioverze


Když jsem si v Audiolibrixu vybírala další knihu na poslech a narazila na Analfabetku, měla jsem hned jasno. Analfabetku mám už hodně dlouho ve svém seznamu "chystám se číst", protože jsem od Jonase Jonassona četla i jeho prvotinu Stoletý stařík, který vylez z okna a zmizel, který mi přišel supr. Když jsem navíc uviděla, že audioverzi čte Martin Stránský, zaradovala jsem se ještě víc.

Kniha vypráví o mladé černošské dívce Nombeko, která se živí čištěním latrín na předměstí Johannesburgu. Osud ji ale, díky její schopnosti číst, a hlavně skvěle počítat, zavede na úplně jiná místa. Nakonec třeba i do Švédska, kde pozná dvě identická dvojčata, z nichž jedno vlastně neexistuje. Zamotá hlavu čínskému prezidentovi, staré hraběnce, unikne agentům Mossadu, a ještě se cestou stará o atomovou bombu (ano, Jonasson má asi atomovky hodně v oblibě :)).

Interpretace audioverze je skvělá, hlas Martina Stránského mám hrozně moc ráda, navíc si s celou knihou podle mě poradil fakt výborně. Líbí se mi, jak skvěle umí měnit hlasy, i když u ženských hlasů mi trochu trvalo, než jsem si zvykla. Nakonec mi ale přišly v jeho podání perfektní, protože se to k téhle humorné knize hodí. Řekla bych, že díky Martinovi Stránskému jsem si knihu užila o mnoho více, než kdybych ji jen četla, protože příběh samotný mi přišel třeba v porovnání se Staříkem slabší a nevím, jestli bych se u klasicky čtené knihy tolik bavila.

Analfabetka určitě není špatná, je to fajn kniha pro relax a pobavení, ale některé pasáže jsou trochu zdlouhavé. Trochu jsem váhala, jestli dát do hodnocení tři hvězdy nebo čtyři. Nakonec dávám tři, ale myslím si tři a půl. :)) Klidně se nebojte po knize sáhnout. Těch momentů, kdy jsem šla ráno do práce, poslouchala a zubila jsem se některým situacím tak, až na mě rozespalí lidi kolem divně koukali, se našlo naštěstí dost. :)

Autor: Jonas Jonasson (Švédsko)
Název: Analfabetka, která uměla počítat
Originální název: Analfabeten som kunde räkna
Žánr: humor, satira
Nakladatelství: Panteon
Vydavatel audioverze: Panteon
Překlad: Luisa Robovská
Rok vydání: 2014
Počet stran: 414
Délka audioknihy: 9 hodin 38 minut
Interpret audioknihy: Martin Stránský
Mé hodnocení: 3/5

- Ve Švédsku vyšel román na podzim 2013 a okamžitě vzbudil ohlas srovnatelný se Stoletým staříkem, který tu byl dva roky po sobě nejprodávanějším románem.


Poslechněte si ukázku. :) 


Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


Můj profil na Databazeknih.cz

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
POKUD SI KNIHU CHCETE KOUPIT NEBO SI K NÍ ZJISTIT
JINÉ INFORMACE, STAČÍ KLIKNOUT NA BANER. ;)

Analfabetka, která uměla počítat

3 komentáře:

  1. Mám z Jonassona a jeho knih jiné pocity, než ostatní. Všichni řadí na první místo Staříka, pak Analfabetku a o Zabijákovi mluví jako o (totálním) odpadu. Já jsem si nejvíc oblíbila Analfabetku, Zabiják je hned po ní a Stařík za nimi trochu pokulhává... Ale i tak ho mám ráda. :)

    Poslouchat audio knihu by mě asi vůbec nebavilo.

    OdpovědětVymazat
  2. Od Jonassona jsem rozečetla Staříka, ale hodně rychle jsem zjistila, že mi Jonassonův styl nesedí. Nějak mě to nevzalo :) .

    OdpovědětVymazat
  3. Nečetla jsem (ani neposlouchala) :D, ale hodně už jsem toho slyšela a nejsem si zatím furt jistá jestli chci nebo nechci :D

    SmileThess

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)