Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Paula Hawkins, Do vody - audioverze


Dnes pro vás mám trošku jinou recenzi než obvykle. Moc ráda občas, kromě čtení knih, také knihy poslouchám. Je to skvělé, hlavně když jdu třeba na procházku nebo ráno do práce, kdy by se kniha v ruce držela dost nemotorně. Pojďme se teda na jednu audioknihu mrknout a doufám, že se recenze bude líbit, protože se zaměřím nejen na samotný příběh, ale také přímo na zpracování nahrávky.

V Tůni tonoucích, která se nachází v malém městečku Beckford už se zabilo mnoho žen. Skoro nikdy je při tom ale nikdo neviděl, takže je tu právě ta záhadná otázka, která má po celou dobu udržet zvědavost čtenáře/posluchače – skákaly samy nebo jim k tomu někdo pomohl?

Jules Abbotová se vrací právě sem, do jejího rodného města, na které nemá dobré vzpomínky. Nyní ale nemá moc na vybranou. Její sestra zemřela právě v Tůni tonoucí a Jules se musí postarat o svoji neteř Lenu. Celý případ dostane na starosti místní detektiv Townsend a také vyšetřovatelka Erin Morganová, kterou sem převeleli. Na celý příběh navazuje ještě několik dalších, včetně mnoha postav, z nichž má snad každá své tajemství a hází vám do hlavy jednu otázku za druhou. Proč se třeba jen pár měsíců zpátky v tůni utopila i Lenina kamarádka Katie? Mají tyto dva případy něco společného? Dají se brát vážně řeči staré Nickie, která na celé městečko působí spíše jako podivín?

Malinko jsem se ztrácela právě v postavách. Jsem zvyklá číst knihy, které mají hodně postav a každá vypráví za sebe. Dokonce tyhle knihy vyhledávám a mám je moc ráda. U téhle se mi to však, nevím proč, zrovna nějak pořád motalo. Pomohlo mi, ale udělat si mapku postav a vztahů mezi nimi a zase jsem byla v obraze. Když si to člověk urovná v hlavě, zjistí, že jsou vlastně postavy dokonale propleteny a vše dává smysl. Člověk může být na začátku knihy zmatený, ale ke konci, jak už to tak bývá, vše zpětně pochopí.

Trochu mě mátlo, že se hodně, ale opravdu hodně, střídala forma vyprávění. Tu mluvila jedna postava sama o sobě, tam zas mluvil někdo o ní, ale vlastně stejným hlasem. Jak v audio, tak v klasických knížkách toto moc ráda nemám. Podle mě, ale tahle chyba vznikla už u autorky, možná by bylo lepší si pro vyprávění buď vybrat pouze – ich formu nebo naopak jen -er formu a nemotat to tolik dohromady.

Kniha byla docela napínavá, ale zároveň se mi trošičku vlekla. Raději bych zestručnila vysvětlování všech věcí kolem Tůně tonoucích a věnovala se více vyšetřování případů. Přišlo mi, že byl případ na konci tak nějak raz dva vyřešen. Prostě celou knihu se vlastně nikdo řešení případu až na pár výjimek skoro nevěnuje a pak jako by si najednou autorka vzpomněla a bum – rozřešeno.
Do vody je hodně srovnáváno s autorčinou prvotinou Dívka ve vlaku, a ani já se tomu neubráním. Dívka ve vlaku mi přišla daleko lepší, ale zase nemůžu říct, že bych z Do vody byla zklamaná. Možná jsem to čekala krapet zajímavější, ale nakonec jsem spokojená. :)

V audioknize se mi z účinkujících nejvíce líbila Jitka Ježková jako Jules a Lucie Pernetová, která namluvila Lenu. Někdo skvěle hodnotí i výkon Růženy Merunkové, která namluvila Nickie, ale mně trošku lezla na nervy. Vyprávěla opravdu skvěle, o tom žádná, ale nevím proč, její hlas mi byl hrozně protivný, a vždycky jsem se těšila, až dovypráví. Při tom jinde mi hlas Merunkové nevadí. To je ale spíš jen moje osobní věc. Naopak bych mohla říct, že třeba zas jinde nemám ráda právě Pernetovou a tady jsem ji milovala.

Ještě se mi v audio verzi knihy líbily opravdu hodně zvuky a melodie mezi jednotlivými kapitolami. Občas mě z těch melodií až mrazilo! Příběhu to dodalo na dramatičnosti, skvělý výběr! Však si poslechněte ukázku a posuďte sami. ;)

Autor: Paula Hawkins (Británie)
Název: Do vody
Originální název: Into the water
Žánr: detektivka, thriller
Nakladatelství: Ikar
Vydavatel audioverze: OneHotBook
Překlad: Věra Klásková
Rok vydání: 2017 (1. vydání)
Počet stran: 416
Délka audioknihy: 9 hodin 40 minut
Interpreti audioknihy: Jana Stryková, Lucie Pernetová, Jitka Ježková, Aleš Procházka, Růžena Merunková, Ladislav Frej, Dana Černá, Apolena Veldová, Vasil Fridrich, Marek Lambora
Mé hodnocení: 4/5

- Autorka napsala také známý bestseller Dívka ve vlaku, který byl následně zfilmován.
- Paula Hawkins se narodila a vyrůstala v Harare, Zimbabwe.




Kniha mi byla k recenzi zaslána v audio verzi e-shopem Audiolibrix, děkuji.


Můj profil na Databazeknih.cz

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
POKUD SI KNIHU CHCETE KOUPIT NEBO SI K NÍ ZJISTIT
JINÉ INFORMACE, STAČÍ KLIKNOUT NA BANER. ;)

Do vody

13 komentářů:

  1. Zajímavé Pás-ovec

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělá recenze :) K audioknihám jsem si sice cestu nenašla, ale jinak mě kniha Do vody láká :) Jen se trochu bojím že bude zmatek v těch postavách :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud by ses do toho pustila a měla zmatek, dej mi vědět a můžu poskytnout svoji vztahovou mapu, která je sice čmáranicí, ale třeba bych pomohla. :D

      Vymazat
    2. To verim a vim�� Pás-obec

      Vymazat
  3. zaujímavá knia, avšak, nečítala som ani Dievča vo vlaku tak neviem posúdiť moc :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Řešením by možná bylo jednu z nich nebo obě přečíst nebo si poslechnout. :) Pak můžeš soudit dle libosti. :) :)

      Vymazat
  4. Já jsem od této autorky ještě nikdy nic nečetla, pořád si chci koupit dívku ve vlaku, ale ještě jsem to neudělala. Nevím proč to pořád odkládám. Tahle knížka teď letí celým internetem, taky si jí musím připsat na seznam. Já se také někdy v tomto stylu psaní ztrácím, ale přijde mi to zajímavější, než když vypráví pouze jedna postava. Já moc audio knihy nemusím, většinou se mi právě stane, že hlas je mi nesympatický a pak už mám z knihy jiný pocit :D
    http://life-by-marie.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  5. Plánuji si přečíst jak Dívku ve vlaku, tak Do vody :) Tak jsem zvědavá, jestli se mi budou knihy líbit :)

    OdpovědětVymazat
  6. Já májm OneHotBook audioknihy fakt ráda, ale Dívka ve vlaku mě úplně nepřesvědčila (v papírové podobě) a tak asi tuhle knížku prostě vynechám. Ani ta motanice postav mě úplně neláká, když už si sednu k detektivce, většinou čekám prostě odpočinkovku :)

    OdpovědětVymazat
  7. Krásny článok :) Audiokniha je super vec podľa mňa :)
    partofnicol.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
  8. Mě se zase víc líbilo Do vody 😄
    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  9. Díky za recenzi, chystám se na ní

    OdpovědětVymazat
  10. Audioknihy nejsou mým šálkem kávy :)
    Ale recenze je dobře napsaná. Já osobně ještě nečetla ani jednu knihu, ale setkávám se s tím, že půlka miluje jednu knihu a druhá tu druhou. Ještě jsem nenarazila a nikoho, komu by se líbily obě. Nelíbily? To jsem narazila :D
    Ale na obě knihy se chystám, jen se bojím zmatku :D

    Gabux

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)