Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Prodloužený víkend na Pálavě

Zdravím!
Konečně jsem si dala dohromady fotky z Pálavy. Byli jsme tam s přítelem od pátku do neděle a hrozně jsme si to užili. Počasí bylo nádherné, sluníčko hezky peklo a všechno opravdu skvěle vyšlo. Pojďte se se mnou za tímhle krásným víkendem ohlédnout a třeba i načerpat inspiraci pro vaše cestování. ;)

!!!
Některé fotky jsou opět vloženy jako miniatury - po rozkliknutí se zobrazí v plné velikosti v galerii, na pozadí vám stále zůstane tento článek. Zvětšujte si prosím, miniatury nestojí za nic. ;)
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

LEDNICE

Vyjeli jsme se Zlína v pátek ráno a dopoledne byla naší první zastávkou Lednice. Minulý rok už jsme viděli zámek, tento rok jsme se vydali na druhou stranu do parku, kde stojí minaret. Procházka parkem je nádherná, cestou potkáte zbytky krásných staveb a navíc je uprostřed čapí ostrůvek, jak jsme ho nazvali. :) Je na něm plno čápů, mají tam svá hnízda a celou dobu, co procházíte kolem vám dělají společnost svým klapáním. :)

U minaretu je malé občerstvení, tak jsme se posilnili a pak už hurá nahoru. Určitě si nahoru vyšlápněte, když už u minaretu budete, vstupné pro dospělého je 50 korun a výhled za to opravdu stojí. :) Pan Halloween potvrzuje! (On totiž můj medvěd nesmí u ničeho chybět, zvlášť, když je to cestování.)

MIKULOV

Když jsme se podívali na minaret, pokračovali jsme autem dál do Mikulova, kde jsme se zdrželi až do druhého dne. Zaparkovali jsme u lomu na Janičově vrchu a tam jsme také v autě přespávali. * K přespávání v autě ještě něco napíšu na konci téhle části.

Když jsem přijeli, hned jsme se šli osvěžit do lomu. Čekala jsem, že to tam bude narváno lidmi, protože koupání je zdarma a lom je opravdu krásný, ale nakonec to bylo docela v pohodě. :) Voda byla naprosto úžasná, ani studená, ani teplá. Jen si vezměte boty do vody, protože některé kamínky jsou docela hranaté. ;) A ještě bych teda upozornila, že do lomu se chodí koupat i pejsci, takže pokud jste citlivky a toto vám vadí, tak to asi nebude nic pro vás. Nám to ale třeba bylo úplně fuk, v moři taky plave plno zvířátek a nikdo to neřeší. ;)

Nejkrásnější je lom samozřejmě ráno bez lidí. :)

U lomu jsme trávili skoro celé odpoledne, později jsme se ale vypravili do města. Dali jsme si večeři v restauraci Aquarium (opravdu doporučuju, skvělé jídlo a hrozně milá obsluha!) a pak šli na chviličku na náměstí, kde hrála živá hudba, ale už zrovna končili, tak jsme se hned začali přesouvat k našemu plánu, kterým byl Kozí hrádek. :) V Mikulově určitě za výhled stojí Svatý kopeček, ale na ten už jsme vylezli minulý rok, tak jsme to tentokrát vzali z jiného úhlu. Kozí hrádek je turisticky určitě daleko méně náročnější, než kopeček a výhled je taky krásný. Vstup byl tuším jen 20 korun na dospělého. To, že je otevřený, poznáte podle toho, že na něm visí vlajka. :)

Večer jsme zasedli k vínu - bez toho by Pálava nebyla Pálava. ;) Stejně jako minulý rok jsme si sedli na terasu v kavárně/vinárně Cafe Bárta, která je hned pod Kozím hrádkem. Pokud si vyberete dobré místo, máte krásný výhled jak na hrádek, tak na zámek směrem do města. :) Opět doporučuju hlavně skrz strašně milou, komunikativní a ochotnou obsluhu. A samozřejmě skvělé víno!

foto z mého instagramu: instagram.com/day_sy

Po vínu jsme si zpět k lomu dali procházku nádherným nočním Mikulovem. :)

* A jak se nám spalo v autě? U mě to bylo poprvé, co jsem někde spala v autě přes noc a určitě to teď hodlám praktikovat častěji! :) Jednak se ušetří pár stovek za ubytování a jednak je to daleko lepší než ubytování! Probudit se ráno, otevřít kufr auta a ležet si s výhledem přímo na lom je k nezaplacení. Předem jsme si samozřejmě zjistili, jestli spaní v autě u lomu není problém, ale je tam přímo místo pro auta. Večer se tam teda ochomýtalo pár lidí, dokonce si tam nějaká partička zaparkovala a dost hlasitě se bavili, takže jsem měla trochu problém usnout, ale pak odjeli a už jsem spala naprosto v pohodě až do rána. :) Všechna okna auta jsme měli zakryté, aby na nás ráno nekoukali pejskaři, kteří tam chodí a bylo to lepší, než kdejaký pokoj na hotelu. :)

No a ráno hezky "sprcha" přímo v lomu. :) Myslela jsem, že bude voda v 7 ráno studená, ale byla naprosto skvělá. Plavala bych tam takhle hodiny a hodiny, ale bez lidí se to dá asi praktikovat jen pár hodin takhle ráno. :) U vody jsme i posnídali a byla jsem úplně jako znovuzrozená. Takového osvěžení po ránu na tak krásném místě je prostě skvělé! ^^

PAVLOV - DÍVČÍ HRADY

Po snídani jsme vyrazili dál. Druhou noc jsme měli trávit u sestřenky mého taťky (ale jelikož je jen asi o 5 let starší než já a "sestřenka mého taťky" zní hrozně dlouze, berte na vědomí, že jí říkám prostě jen sestřenka :)). Cestou k ní jsme se ještě stavili v Pavlově, což je nádherná vesnice u vodní nádrže Nové mlýny, určitě to všichni znáte. Nad Pavlovem jsou Dívčí hrady, takže jsme si střihli menší túru nahoru. Lesíkem se šlo i ve vedru dobře, protože v něm byl příjemný chládek. Během půl hodinky, ani ne, jsme byli nahoře.

Dívčí hrady jsou krásné a dost zajímavé. Ale co je nejkrásnější je (zase nečekaně) výhled na okolí. Vidíte nádherné vinice a Nové mlýny při troše fantazie působí jako moře. :) Pálava má opravdu překrásnou krajinu.

DOLNÍ VĚSTONICE

Z Dolních Věstonic nemám žádné fotky, stavovali jsme se tam jen na malý oběd. Je to totiž hned vedle Pavlova. Můžu tu doporučit občerstvení U vody. Je tam kemp a toto občerstvení patří k němu. Je to spíše pro nenáročnější jedlíky a nedá se tam najít moc zdravého jídla, ale my chtěli jen něco málo zakousnout, protože jsme neměli velký hlad, posedět a odpočinout si chviličku právě u vody, což tohle splnilo. :)

Jinak jsem v Dolních Věstonicích byla kdysi jako malá s našima a vím, že je tam moc hezké malé muzeum, které se věnuje Věstonické venuši a různým dalším nálezům v této oblasti, takže pokud máte chvilku, určitě se tam zastavte. ;)

Po jídle jsme frčeli už rovnou k sestřence. Pálava je - jak já říkám - placka, takže Dívčí hrady byly vidět ještě kilometry a kilometry od Pavlova a Věstonic. :) Právě tohle mám na Pálavě ráda. :)

VESNIČKA :)

Brzy jsme dojeli do krásné vesničky k sestřence. Nespadá už sice pod Pálavu, ale pořád je to krásná Jižní Morava. Bydlí tam se svým tatínkem, což je pro mě od mala ten skvělý pohodový strejda a taky s manželem a malou Majdou.

Slíbili jsme jim návštěvu už před rokem, sami nás tam zvali, ale jednak to moc nevyšlo časově a navíc jsme si říkali, že přijedeme spíš až další léto, až bude Majda na světě, protože se narodila teprve v říjnu, má tak teď asi 9 měsíců.

Mají moc krásně spravenou chaloupku, kterou dřív využívali jen jako víkendovou chalupu, ale později ji předělali na klasické bydlení. Cítili jsme se tam s přítelem naprosto báječně. Sestřenka nás pořád obskakovala, nenechala si s ničím pomoct. Skvěle jsme si se všemi popovídali a navíc se zabavili s Magdalenkou, která je obrovsky hodná. Já zatím k dětem nijak extra netíhnu, ale Magdičku jsem si oblíbila. Některé děti jsou hrozně uřvané, ale ona je naprostý opak. Hned, jak jsme přijeli, se na nás smála, začala se k nám plazit a klidně se nechala chovat. Celých zhruba 24 hodin, co jsme tam byli to bylo opravdu sluníčko. A podle sestřenky je taková pořád, v noci je nebudí, prostě zlaté dítě. Nevěřila bych, že takové existuje. :D Dokonce i když spadla, poplakala si zhruba tak minutu a půl (nekecám) a pak se zase zubila (jestli se to tak s jejíma dvěma zoubkama dá říct :D). Dárečky, které jsme jí dovezli, si opravdu zasloužila! :) Sestřence jsem udělala i pár fotek Magdalenky - je fakt strašně fotogenická a navíc to vypadalo, že se jí focení moc líbí. :D

Ten motýlek je fakt reálný! Nemohla jsem uvěřit, že se to takhle povedlo. :)

Večer už Majda spala, tak jsme dlouho seděli venku, grilovalo se, popíjeli jsme, klasika. :) Mám jejich domeček moc ráda. Byla jsem tam dvakrát na prázdninách jako malá a vždycky na to vzpomínám, protože to bylo úžasné. Pořád si pamatuju, jak jsme přesně na tomhle místě za jejich domkem ↓ jako malí jedli kukuřici, která tam rostla. :D

Vždycky se mi tam hrozně líbilo a pořád líbí, i když co jsem dospělá, byla jsem tam jen jednou na chvíli. Tak teď aspoň trochu napraveno. :)

U domku mají kromě krásné zahrady i tři kočky a dva pejsky, což je něco pro mě. Všechny jsem pomazlila samozřejmě. :D

Druhý den dopoledne jsme se se strejdou a malou šli projít vesničkou a taky se mrknout na fotbálek, kde sestřenčin manžel hrál. Sice to byl jen takový přáteláček, ale pod stromem s limonádou v ruce bylo dobře. Cestou jsme navíc viděli i dva daňky, které tam má někdo na zahradě. Asi jsou na lidi zvyklí, hned k nám sami přiběhli a hezky se mi začali koukat do objektivu. :)

OSTROŽSKÁ NOVÁ VES

Po výborném obědě jsme se rozloučili, zamávali z auta a odjeli směrem ke Zlínu. Bylo ale docela horko, tak jsme si řekli, že se ještě stavíme na koupačku v přírodním koupališti Albatros, které je v Ostrožské Nové Vsi. Vstupné je tam 50 korun na dospělého, což mi přijde na přírodní koupák malinko přestřelené, ale tak není to zas taková pálka. Navíc je Ostrožská trošku naše srdcovka, protože jsme tam spolu s přítelem trávili svoji první krátkou dovolenou, když mě tam vzal na prodloužený víkend.

U koupaliště je totiž přímo kemp a i pár bungalovů a chatiček, kde můžete víkend nebo dovču trávit. Nevím, jak to tam je teď, všechno vypadá o mnoho nověji, ale když jsme tam byli spolu cca 5 let zpátky, bydleli jsme v chatce a se vším jsme byli naprosto spokojení. :) V areálu je jak ubytování, tak právě koupaliště, nějaké občerstvení a hřiště pro děti.

Taky jsme tenkrát byli na večeři v restauraci U Racka, kde mají naprosto kouzelnou zahrádku s jezírkem a tenkrát tam skvěle vařili (a možná pořád skvěle vaří, nevím, musíme tam někdy zas zajít).

Jinak na tuhle "pláž" boty nepotřebujete, je štěrková, takže na nohy úplně v pohodě.

No a to je celé. :) Byla bych tam klidně měsíc, ale práce holt volala. Teď mě ale brzy čeká další volno, tento týden v práci utíká jako voda, už jen zítra a budu mít dva týdny volna v kuse. V úterý odlétáme na dovolenou do Bulharska, tak se zas můžeme těšit na jiný druh cestování. :) Možná se ještě před dovčou ozvu, jinak tu bude přednastavený jeden krátký článek na dobu, kdy budu pryč, ale jinak si od blogu trošku odpočinu. Na instagramu jsem ale aktivní pořád, takže opět můžete nějaké fotky sledovat ještě před tím, než je po dovolené dám sem. ;) Fotit budu určitě, a to hodně! :)

Copak jste dělali o víkendu nebo v posledních dnech vy?
Byli jste někdy na Pálavě a máte sami nějaký dobrý tip na ubytování, koupání, jídlo nebo místo? Sem s ním! ;)

Chcete se podívat na článek z Pálavy z minulého roku?  Můžete tady. ;)

1. moc fajn čtení plné krásných fotek :-)

2. teda to sú krásne fotky a krásne prostredie, jka som bola len v Lednici, a to spanie v aute muselo byť super :)

3. Naramne fotky a ctive napsana reportaz

4. Krásné fotky..
    Lednicko-valtický areál mám moc ráda a na jižní moravu se koncem srpna taky chystáme :)

5. Ty fotky jsou krásné!Přestože bydlím v Brně,tyhle končiny nemám ještě prozkoumané,díky za inspiraci :)!

6. Na Moravu bych se chtěl zase podívat. Jel jsem tam s Hankou po svatbě. První zastávka byla Buchlovice a pak právě i Lednice. Oba máme rádi víno takže v Buchlovicích jsme navštívili jeden sklípek. Klasicky taky zámek a hrad. Lednice byla nádherná. Akorát smůla byla, že Minaret procházel opravou takže nebyl přístupný a byl zakrytý lešením.

1. Buchlovice jsou krásné, včetně zámku a parku kolem něj, točila se tam tuším i nějaká pohádka nebo i více. :) Hradem myslíš asi Buchlov, ten je taky super. Tak ať vím Morava zas brzy vyjde, je krásně jak tu kolem Zlína, tak i na tom jihu. :)

7. To byl ale akční víkend!
    V Mikulově jsem byla s gymplem na školním výletě, bylo tehdy šílené vedro.
    Cestování s medvídkem zní dobře. :D

1. No, jo, s Panem Halloweenem to je dlouhý příběh. :) Možná bych o něm někdy mohla napsat. :)

8. Díky všem za chválu fotek, jsem ráda, že se líbí. ^^ :)

9. To vypadá super :-). Pálavu mám dlouho na seznamu míst k navštívení.

10. Na Pálavě a celkově takhle na Moravě jsem nikdy pořádně nebyla. Fotky jsou teda nádherné, určitě bych se ráda podívala na Zámek Lednice a jejího okolí. Fotky z parku jsou jak z pohádky. Přespávání v autě je dobrá věc. S bývalým přítelem jsme tohle provozovali v létě velmi často a navštěvovali tak různá místa po ČR.

11. Pálavu si spojím se seriálem Vinaři, vždycky tudy jen projíždíme cestou do Chorvatska nebo na Slovensko a nikdy jsme ji celou "neprozkoumali". Byli jsme akorát na zámku Lednice, který je úchvatný. Jinak krásné fotky.
    BLOG: Svět nad hlavou

12. Krásné fotky, tam bych se jednou chtěla taky podívat :)

SmileThess

13. To byl hodně akční víkend! :) Krásné fotky, úžasné chvilky a skvělý článek :) A tak to má být!

Gabux

14. Stihli jste toho za víkend požehnaně. Hrozně se mi líbí, jak s přítelem cestujete po Česku. Já dokud byla doma, tak jsme nad tím ohrnovala nos, ale teď bych vyrazila hned:)

Lednicko-valtický areál je krásný a navštívila bych ho hned znova, tak doufám, že se nám poštěstí. Jinak na seznamu máme i Mikulov. A Pálava by bez Pálavy byla fakt ostuda!:))

Nás čeká zase měsíční spaní v autě od konce září a přiznám se, že i když se na cestování strašně těším, tak se mi po těch měsících bydlení už spát v autě nechce, hlavně kvůli tomu jak bývá v noci hrozná kosa.

15. Čtení tohoto článku mně dalo zabrat.. ale musím říct...super miluji Moravu ♥
    Šárka z blogu www.skarkiska.cz

16. Pálava je nádherná :-) . My jsme tam byli letos poprvé a určitě ne naposledy . Našli jsem si penzion v Pavlově a bylo tam hezky. Užili jsme si klid a krásnou přírodu :-) . Myslela jsem si, že bude těžké najít nějaké volné ubytování Pavlov, ale nakonec jsme si ještě mohli vybírat :-) . Vybrali jsme si penzion Florián a ještě někdy bych se tam chtěla zase podívat :-) .

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)