Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Vánoční trhy Olomouc 2016

V článku najdete tip výlet - VÁNOČNÍ TRHY A MĚSTO OLOMOUC

Hezké odpoledne!
Jsem tu se slibovaným článkem s fotkami z Olomouce a jejími krásnými vánočními trhy. :) V Olomouci už jsem párkrát byla, ale nikdy ne kolem Vánoc a už vůbec ne přímo na trzích, ale tento rok jsme se rozhodli udělat si výlet a mrknout, jak to tam vypadá. Ze Zlína do Olomouce je to RegioJetem jen za stovku včetně zpáteční cesty, tak proč ne? :)

Musím říct, že se mi trhy v Olomouci moc a moc líbily. Vše je tam krásné prostorné, lidi se nemačkají jeden na druhého a to jich tam bylo dost už v sobotu dopoledne, natož pak odpoledne. Vůbec musím celou Olomouc za ten prostor pochválit. Ulice jsou opravdu takové vzdušné, že tam člověk nemá šanci se ztratit. Všude se krásně zorientujete, navíc musím tomuto městu pochválit i hezké, velké a přehledné ukazatele. Za tohle všechno fakt veliký palec nahoru!! 


Trhy samy o sobě jsou taková klasika, na Dolním námětí najdete i kluziště, které jsme teda nevyzkoušeli, ale určitě je to super zpestření, minulý rok na to přišli už i u nás ve Zlíně. (Ale o zlínských trzích až příště, teprve dnes rozscvicujem stromeček. ;))  Na Horním je zase krásný dětský kolotoč, který zároveň hraje a vytváří to fakt kouzelnou atmosféru. :)

Ještě jen tak pro info - fotky z trhů jsou trochu prokládané fotkami z různých kostelů a památek, protože jsme se trochu procházeli i po okolí, ale myslím, že to nebude vadit. :)


Mínus musím Olomouci dát za to, že ještě nepřišla na keramické hrnečky, jako třeba Brno. Škoda, mohlo by být daleko míň odpadu. Ale Zlín je to samé, tak třeba se zas tyto a ještě nějaká další města do příštího roku poučí. :) Na druhou stranu nevratný kelímek je praktičtější v tom, že si v něm pití odnesete i mimo trhy a nemusíte se pak vracet. Já si třeba ještě na cestu z trhů na nádraží vzala jeden punč. Musím mooooc moooc pochvílit stáneček Francouzský punč kousek od sloupu na Horním náměstí a jejich jahodový punč Angelika. Ach, to byla slast! Luxusnější punč jsem nikdy nepila. Fakt moc, moc, moc se mi po něm stýská. :D Musím si ho někdy udělat doma, je to opravdu lahoda a nikde jinde, než v Olomouci jsem ještě tenhle neviděla. (Ale zatím to pro mě tento rok byly první vánoční trhy, tak třeba se ještě někde objeví. :))

 


Chvíli před odchodem z trhů jsme se ještě pro zahřátí zastavili v kavárna Cafe Lafe, která je hned u Horního náměstí. Je to krásné retro místečko se strašně milou obsluhou, skvělou atmosférou a výborným moštem s medovinou! :) (Teď z tohohle článku malinko vycházím jako alkoholik, ale věřte, že všechny ty punče a mošěty jsou tak slabounké, že jich můžete vypít klidně dva litry. :D) Pokude tedy budete někdy v centru Olomouce hledat příjemnou kavárničku, tady se vám určitě bude líbit. :) 

To je ode mě zatím asi k trhům v Olomouci všechno. :) Pokud se budete chtít ještě na něco zeptat, klidně můžete v komentářích a já ráda odpovím, pokud to bude v mých silách.:)

A příště třeba článek o trzích u nás ve Zlíně Zlíně, já si jdu teď do kuchyně posbírat napečené perníčky a pak se pomalu chystat na to dnešní rozsvicování stromečku tady. :) Mějte hezký zbytek neděle. ^^

6 komentářů:

  1. Krásné! Olomouc z fotek vypadá pěkně, já jsem zde ale ještě nikdy nebyla, přeci jenom od nás je to kus štreky. Miluji svíčky z včelího vosku, kdysi se školou jsme byli někde na exkurzi, kde si každý vyrobil svou vlastní svíčku, a jak voní krásně. Punčem nikdy nepohrdnu a příští týden se hodlám vydat do města abych obhlédla trhy. Dnes se u nás také rozsvěcí strom.

    OdpovědětVymazat
  2. Úplně se mi po Olomouci zastesklo. Teď tu vzpomínáme, jak jsme byli skoro celý prosinec pod párou z punče, protože jsme na něj chodívali obden a nikdy nezůstalo jen u jednoho :)

    Jinak když vidím ty perníčky, tak momentálně bych vraždila jen za to abych se mohla nacpat těstem:D

    A úplně mimo téma. Koukám na votoc a tam vidím ve fóru Blogerky ze Zlína, tak si říkám, že se na to mrknu a musím jim tam doporučit Daysy a ono ejhle. Doporučování není potřeba:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hah, to jsi milá, že sis na mě vzpomněla s tím Zlínem. :D No jo, snažím se najít nějaké zlíňačky, ale vypadá to, že tu ve Zlíně bloguju snad sama. :D (Teda našla jsem jednu z Malenovické části, ale ta píše spíš o kosmetice.)

      Jinak já jsem takový dělící se typ člověka, že bych klidně upekla a podělila se s dalšíma 20 lidma, ale holt ty asi do Zlína cestu jen tak mít nebudeš, že bych se s tebou o perníčky nebo klidně i těsto na ně (:D) podělila.

      Vymazat
  3. Mrzí mě, že jsem v Olomouci ještě nikdy nebyla. Asi to nechám na příští Vánoce, protože ty trhy vypadají fajn (navíc když píšeš, že tam nejsou žádné tlačenice :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se tam zajeď mrknout. :) Znám více lidí, co o trzích v Olomouci říkají, že jsou nejhezčí v republice. :) A fakt je to tam krásně prostorné a nikde žádníé tlačenice. :)

      Vymazat
  4. Krásné fotky :) já bydlím od Olomouce kousek, takže tam občas zajedu, na punčch jsem letos byla už 3x, ale ještě se tam příští týden chystám s foťákem, abych taky nafotila pár vánočních fotek z náměstí :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)