Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Z dovolené na jihu Čech

V článku najdete tipy na výlety - JIŽNÍ ČECHY

Hezkou neděli přeju!Pro mě je dnes poslední den volna a navíc je venku strašně hezky a teplo (což je po posledních třech hrozněcold dnech zázrak), takže si to hodlám užít!

Jo, 14 dní nic odpočinku mi fakt bodlo a neuteklo to ani rychle, ani pomalu, prostě tak akorát. :) Teď se s vámi podělím o první část mých volných dnů a to dovolené na jihu Čech. Psala jsem v minulém článku, že se chystáme do Písku a chceme toho vidět i dost kolem a to se podařilo. :) Viděli jsme jak Písek, tak Strakonice, Hoštice, kde se natáčelo Slunce, seno, ..., Jindřichův Hradec, hrad Zvíkov, zámek Orlík, Hlubokou nad Vltavou - jak zámek, tak ZOO, České Budějovice, Lipno nad Vltavou a Stezku korunami stromů, Český Krumlov, Tábor a pak pár míst, kde jsme se třeba byli akorát koupat. :) No, bylo toho dost. :) A já mám pro vás samozřejmě spoustu fotek a taky cestovatelských tipů, takže třeba někoho inspiruju na hezký výlet nebo dovolenou pro příští rok. :)

PÍSEK

První den jsme přijeli asi ve 2 hodiny na hotel a protože pršelo a nám se stejně po dlouhé cestě nechtělo nic velkého podnikat, šli jsme si zaplavat v Písku do plaveckého bazénu. Na plavání obyčejný menší bazén fajn, ale jinak už bych tam asi po druhé nešla. Jednak šatny jsou řešení tak, že si tam jen tak na lavičku položíte věci a paní je hlídá. Paní, která je mimochodem dost s prominutím slídivá a zvědavá. Ptala jsem se jí, zda mají uzamykací skříňky, ale prý ne, že nám to pohlídá. Když jsem si většinu věcí vzala sebou na bazén, zvědavě mě sledovala, co to v té tašce asi mám, že jí to tu nechci nechat na hlídání. Navíc u bazénu byl bufet, kde jsme si chtěli koupit něco k pití, ale byl zavřený. Když jsme šli další den kolem, byl zase otevřený. I když by měli mít otevřeno každý den. Takže tolik asi k bazénu. Ale jinak jsme si zaplavali docela dobře. :D

U Písku zrovna zůstanu. Je to krásné město a jak možná někteří víte, má nejstarší kamenný most u nás. Procházeli jsem Písek skoro každý večer, protože jsme po něm chodili na večeře a nikdy jsme neměli s ničím žádný problém. :) Pro cestovatele doporučím hotel OtavArena, kde jsme bydleli a všechno bylo na jedničku včetně snídaní a personálu (pán mi uvařil v den odjezdu krupičku jen kvůli tomu, že jsme tam naposled :D). Hotel je ve sportovním areálu, ale i když se sem tam venku hrál fotbal, k nám vůbec nic nedoléhalo a byl tam poměrně klid. :) No a s restaurací se mi moc líbilo U Reinerů a taky v italské San Marco, dobře jsme se najedli i přímo v hotelové restauraci.

Jinak jsou kolem Písku nádherné cyklostezky a příroda, takže pokud tohle máte rádi, taky si užijete. :) My si chtěli jeden den půjčit koloběžky, ale bohužel nám pán řekl, že jsou na léto už všechny dopředu rozpůjčované, takže buď berte vlastní a nebo si můžete půjčit kolo. :)

Taky se můžete podívat do muzea, elektrárny nebo na kostelní věž. Nás ale tohle moc nelákalo a spíš jsme výletovali po okolí.

STRAKONICE

Ve Strakonicích první pochválím moc hezké a rozlehlé koupaliště. Tam se mi fakt líbilo. :) Navíc mají všude vyhřívanou vodu na 26 stupňů, což je tak akorát na osvěžení a zároveň při tom nemrznete. :)

Jinak jsme se koukli po náměstí a navštívili hrad, kde jsou vždy nějaké výstavy. :) Taky je u hradu taková mini zoo, takže třeba hlavně pro dětičky zvářátka a možnost je nakrmit. :)

Jo a dost zajímavá je i věž hradu, kde jsou snad ty nejužší schody na světě. :D Já takévéto prostory přímo nesnáším a i když jsem se snažila, víc jak na třetí schod jsem nešla, protože schody byly tak úzké, že i můj hubený přítel tam šoupal ramenama o zdi, když šel nahoru. :D Stačilo mi vidět vido, které mi cestou zpět natočil a už mi bylo zle. :D Fotku téhle chodbičky najdete u mě na instagramu

HOŠTICE U VOLYNĚ

Kdo by neznal filmy Slunce, seno,... :) V téhle vecničce jsem byla už dvakrát s našima. Je to taková exkluzivitka a jsou lidi, které to nezajímá, ale přítel se tam chtěl moc podívat, protože tyhle filmy miluje, takže jsem teda jela i po třetí. :) Koho to teda zajímá, určitě mrkněte. Lidé už jsou tam na návštěvy tak nějak zvyklí a navíc na konci vesnice je Ranč Šimona Pláničky, kde si dáte něco dobrého a hned vedle můžete navštívit něco jako muzeum, kde uvidíte třeba motorku Vency Konopníka nebo postel, ve které babi svištěla dolů Hošticemi. :)

JINDŘICHŮV HRADEC

V Jindřichově Hradci jsme s přítelem byli už dva roky zpátky, když jsme trávili krátkou dovolenou v Telči. Ale moc jsme si toho neprohlídli, tak jsme to tentokrát vzali pořádně. :) Hradec má přenádherné náměstí a uličky a taky zámek, kde jsme byli i uvnitř a moc se mi tam líbilo! Určitě ho nevynechejte, pokud někdy budete poblíž. :) Jo a mají tam super zmrzlinu, ale už si nepamatuju kde přesně, tak si ji budete muset najít. :D

HRAD ZVÍKOV

Tenhle hrad je naprosto kouzelný! Prohlídky jsou sice bez průvodce, ale o to víc si procházení hradu užijete. Je docela zachovaný a vevnitř je to prostě ten pravý hrad! Nadšený byl hlavně přítel, který hrady miluje a tak tam byl jako kapr ve vodě. :D :)

ZÁMEK ORLÍK NAD VLTAVOU

Orlík je na první pohled krásný zámek. :) Dovnitř jsme nešli, ale i okolí stojí za to vidět. :) Všechno je krásně udržované a stejně jako Zvíkov vše obklopuje voda, takže o dechberoucí výhledy není nouze. :) Ocenili jsme i příjemné občerstvení u parkoviště.

HLUBOKÁ NAD VLTAVOU

Hlubokou mám moc ráda. :) Trávila jsem tam dvakrát dovolenou s našima (takže můžu i doporučit jako ubytování penzion L-Club, který vlastní paní, co si dává neskutečně záležet na svojí práci, takže je všechno špičkové). Hluboká má krásný a asi i dost známý zámek, moc pěkné je i náměstí, kde je plno obchůdků s roztomilostma (a sem tam v obchodě potkáte i kocoura) a koukli jsme i na koupaliště, které je taky jednoduše super. :) Jen ta voda mohla být trošku teplější.

Koukli jsme dokonce i do zoo, která je teda na první pholed strašně moc hezká, ale na druhou stranu se mi nelíbily některé výběhy. Nepřišly mi pro zvířata dostatečné. Jsem zvyklá na něco jiného, protože tu ve zlínské zoo Lešná jsou ty výběhy tak volné, že ani nevnímáte, že to vůbec je nějaký výběh. V tomto by se teda zoo v Hluboké mohla o dost polepšit.

ČESKÉ BUDĚJOVICE

Kousíček od Hluboké najdete České Budějovice, které určitě taky stojí za zmínku. Vždycky jsem je měla ráda kvůli velkému náměstí a sekáčům. :D Ne, vážně, v Budějovicích je sekáč na každém rohu a ještě teď mě bolí u srdce vzpomínka na to, jak jsme tam jednou s mamkou našli originální conversky jako nové za pár peněz, ale mě neseděla velikost, ach!!!

S přítelem jsme koukli i na Černou věž, ze které je na Budějky krásný výhled, i když teda výšlap nahoru je docela náročný a o to horší dolů, každou chvilku jsou schody jiné. :D Ale člověk to zvládne. ;)

Jinak z předchozích návštěv Budějovic vím, že mají i skvělé koupaliště, ale ten den zrovna na koupání moc nebylo, takže tohle jsme vynechali. Ale v Budějovicích se podle mě nikdy nudit nebudete, protože je to dost velké město a tak není o zábavu nouze. :)

LINPO NAD VLTAVOU

Jeden den jsme si sjeli i na Lipno, i když to není úplně blízko Písku, ale ani ne tak daleko. :) Vyrazili jsme na určitě dost známou Stezku korunami stromů a to se nám teda moc líbilo! :) Určitě to stojí za to, i když tam teda utratíte majlant, protože vstup pro dospělého je 200,-, lanovka, kterou si málokdo nechá ujít 100,- a parkovné 300,-. Vstupy bych přežila, ale teda parkovné mě opravdu dostalo. Takhle jednoduše se vydělává, přátelé. Buď parkuj na půl hodiny zdarma a neebo 300,-, bez ohledu na to, jak dlouho tu budeš. Uf, no co se dá dělat, jsme trouby a přišli jsme na to až po tom, co jsme vjeli na parkoviště (nějak mě při zjišťování vstupů na webu nenapadlo zjistit i parkovné).

Pokud se teda na stezku chystáte, určitě stojí za to si auto nechat někde jinde, poblíž a ten kousek si dojít. My ale i kdybychom chtěli, jsme takovou možnost stejně neměli, protože celé Lipno právě žije Rio-Lipno olympijským parkem, takže bylo všude aut a lidí hrůza. Jinak jsem ale na Lipně byla už kdysi dávno opět s našima a mimo takovéto akce je to krásné klidné místo a určitě fajn na dovolenou. :)

Jinak pokud taky vyrazíte na stezku, určitě doporučuju jít spíš ráno nebo dopoledne, to jsme si užili, protože tam nebylo ještě tolik lidí. Když jsme šli kolem oběda zpátky, už se začaly tvořit řady, jako můžete vidět na první fotce a to já vyloženě nesnáším!

Byli jsme na Lipně taky v aquaparku, ale nečekejte nic velkolepého, nejsou tam velice žádné atrakce a je to spíš menší bazén, který má navíc malinký zábavný a jeden dětský bazének. Ale zas tam je klid. :) Ale vstupné by tedy mohlo být nižší na to, jak malé to tam je.

btw: Kdo máte vysílačku a je to váš koníček, určitě ji sebou berte. Přítel má dvě, je do toho fakt zažraný a prudce litoval, že je nechal doma, protože z vrcholu stezky by se prý volalo božsky! :D

ČESKÝ KRUMLOV

Nevynechali jsme ani Český Krumlov. Tady jsem pro změnu ještě tuším nebyla nebo si to nepamatuju a všichni mi říkali, že to NUTNĚ musím vídět a že je to nejhezčí město. No, já tak moc nadšená nebyla. Jako ano, Krumlov je docela hezký, ale třeba v Jindřichově Hradci se mi líbilo daleko víc. Krumlov má celkem rozsáhlý zámek, ale z venku nevypadá nic moc. Perličkou je, že má zámek v chovu 3 medvědy, ale zase mi pro ně nepřišel výběh moc super a ani sami medvědi nijak nadšeně nevypadali. Jinak je tam jedno maličkaté náměstí, docela hezké uličky a spoustu asiatů. :)) Nebyla jsem z Krumlova nijak zklamaná, přecejen se mi tam líbilo, ale nepochopila jsem to velké haló, které kolem něj pluje.

TÁBOR

Posledním městem, které jsme na dovči viděli, byl Tábor. Nezdrželi jsme se tam dlouho, protože jsme se tam zsatavovali poslední den, kdy už jsem cestovali domů, ale něco málo jsme viděli. Tábor vypadá jako docela hezké město, líbí se mi náměstí, mají fajn info centrum a super bylo muzeum čokolády, kde jsme sice nešli na prohlídku, ale koupili jsme tam nějaké dobrůtky, které byly fakt super a navíc dobře vypadaly! :D

Jo a jedna taková docela vtipná, ale důležitá věc - Tábor má ty nejhezčí, nejroztomilejší a nejvoňavější veřejné záchodky na světě!! A s milou paní k tomu! :D Ne fakt, musím to pochválit, protože všichni sami víme, jak většinou veřejné záchodky vypadají (nebo taky nevypadají, třeba v Krumlově široko daleko nebyly žádné!).

No a to je všechno a gratulu těm, co se dostaly až na konec! :D Ale jsem si jistá, že se tu najde podobný blázen do cestování i po naší zemi, jako jsem já a některé tipy mu budou užitečné. :) A když ne, tak se třeba aspoň rádi podíváýte na fotky!

No a teď pište a přehánějte co jste letos navštívili vy!! :)