Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Trocha cestování po Pálavě a Brně

Ahoj, ahoj!  
Tak jsem tady konečně se slibovaným článkem. :) Jak jsem psala, minulé pondělí jsme měli s přítelem volno, plus následovaly svátky, takže jsme se rozhodli, že si alespoň na dva dny někam vyrazíme. :) Nakonec jsme se tedy vydali kouknou na Janův hrad, následně do Lednice a pak do Mikulova, kde jsme si odpočinuli na vínku, přespali tam a druhý den se podívali na Pavlov a pak fičeli nakupovat do Brna. :)

No a já mám konečně uspořádány fotky a dneska dokonce i čas je sem přidat. Dnes se trošku flákám, protože mi ráno nebylo dobře a tak jsem zůstala doma. Nic vážného a teď se už cítím mnohem lépe, ale mám nízký tlak a tak je občas moudřejší se s pocitem na omdlení a točící hlavou nikam nevydávat, zvlášť když má být venku 36 stůpňů. ;)

Na Janově hradě jsme se zdrželi chvilku, jen tak na podívání, protože jsme ho měli po cestě do Lednice. Moc se mi líbil, protože je to tak nějak něco jiného, než co jinde vídám. :) Musím si přečíst něco o jeho historii, protože mě fakt zaujal. :))




V Lednici už jsme pobyli delší dobu, ale opět jsme se spíš jen tak koukli a prošli po zámecké zahradě. Jo a taky zkusili supr zmrzlinu! :)) V Lednici jsme byla kdysi dávno s našima po cestě na nějakou dovolenou a moc si odtamtud nepamatuju. Věděla jsem jen to, že je tam skleník a to je tak celé. JSem teda ráda, že jsme si tak hezké másto připomněla. :) 


Po příjemné procházce už jsme pomalu pádili do Mikulova. Měli jsme tam zarezervovaný kouzelný penzionek, který byl vlastně udělaný z rodinného domku a spadlo se tam teda strašně příjemně! A ta nádherná zahrada, no prostě super, snídaně v ní byla naprotsto skvělá. :) Ale to už předbíhám. Po tom, co jsme se ubytovali jsme si chtěli trošku odpočinout a válet šunky, tak jsme si zašli na místní koupaliště. To už znám docela důvěrně, protože jsem sama s našima v Mikulově dvakrát byla plus jsme se tam několikrát stavovali cestou z jiných míst (mám s našima Jižní Moravu a taky Jižní Čechy strašně moc procestované, tak už se někdy cítím jak doma :)). Ten den sice nebylo žádné extra vedro, ale i tak bylo vyvalování se na sluníčku příjemné. No a přítel se samozřejmě spálil i tak. :D Nemohla jsem tomu uvěřit, protože fakt bylo jen asi 25 stupňů, byli jsme tam chvilku a navíc se sluníčko každou chvíli schovávalo za mraky, ale u něj je možné vše. :D Naštěsí, i když to vypadalo hrůzně, to prý nebylo nijak moc bolestivé, takže to náladu nezkazilo. :))

Odpoledne jsme si dali klasicky mikulovsky výšpal na Svatý kopeček. Tam jsem tedy byla kdysi jednou, ale už jsem si to taky až tak moc nepamatovala (ono vůbec není na škodu navštěvovat takhle krásná místa víckrát, já osobně to miluju :)). Výhled opravdu stojí za to, myslím, že nikdo, kdo je v Mikulově, tuhle návštěvu nevynechá. :) A ani to není tak náročné, i když já jako nemehlo musela na některých kamenech dávat docela pozor, abych sebou nešvihla. :D 



Na kopečku se odpočívá taky moc hezky, člověk by tam zůstal zakotvený i týden. :) Proto jsme se tam taky docela zdrželi. Však nebylo kam spěchat. :) A navíc tam nebylo zas tak moc lidí, takže tam to odpočívání bylo dost příjemné. Byli jste tam někdy? :) Kdo ano, tak určitě ví, o čem mluvím. Jen tak si sedíte a hrajete si na to, že si vybíráte, kterou tu vinici v dálce si koupíte, no hezká představa, ne? :))


Později odpoledne, jak jsme sešli z kopečku dolů, jsme šli v odpočívání pokračovat na náměstí. Sedli jsem si do malé vinárny Dobrý ročník. I když jsme tam víno neměli (protože jsme se na něj chytsali až po večeři), i kafe tam stálo za to a co jsem tak koukala po internetu je na tuhle vinárničku samá chvála a i námse tam moc líbilo. Miluju tyhle venkovní posezení na náměstí ve stylu Paříže. :) Člověk má hezky přehled, naproti přes ulici hraje někdo na klavír, dává si dobrou kávu nebo víno, nechává se ovívat čerstvým větříkem a při tom sleduje všechno to dění kolem, no ráj. :)


Hned u náměstí je mikulovský zámek, který se dá krásně celý obejít a je kolem něj opravdu úžasná vyhlídka, takže ani to jsme nevynechali. :)







Na poslední fotce je Kozí hrádek, tam jsem teda nebyla ani v minulosti, ani tentokrát, nikdy mě to nějak neláká, ale třeba příště se na něj podívám zblízka. :)

Po téhle další procházce jsme si už zašli na večeři do restaurace Aquarium a musím ji velice vřele doporučit! Pokud někdo pojedete do Mikulova, NUTNĚ se musíte jít najíst sem! :D Ne, vážně, moc se mi tam líbilo. :) Už na první pohled, kdy jsem viděla, že mají číšníci pěkné a upravené košile a dokonce mokasíny, to pro mě vypadalo dost slibně. Opravdu mám ráda, když se restaurace prezentuje už takto na první pohled. Už sem i jedno ustalo, že mě přišel obsloužit čišník v roztrhaném triku, do kteérho si ještě utřel ruce po tom, co dokouřil na baru a zjistil, že jsme přišli. Tohle je pro mě katastrofa, proto vítám jakékoliv prostředí podobné Aquariu. Navíc musím říct, že i jídlo bylo naprosto perfektní. Strašně nám tam chutnalo a pokud zase budeme v Mikulově, rozhodně se tam vrátíme! :)

Po skvělé večeři už byl konečně čas na víno! :) A k tomu jsme předem vybrala vinárno-kavárnu (a zároveň penzion) Cafe Bárta. Mají úžasný smysl pro humor, což zjistíte už při čtení nápojáků a navíc krásnou terasu s výhledem na kozí hrádek. :) Obsluha byla taky moc příjemná a hezky upravená a víno tak strašně moc dobré, že po vypití jedné lahve jsme si koupili druhou, ať můžeme užívat kousek Pálavy i ve Zlíně. :) 


Večer byl tak více než příjemný a zakončili jsme ho ještě (ano, další) procházkou po Mikulově. No a jak krásně se nám spalo!! :) Ale to už jsme myslím zmiňovala. :)

Druhý den jsme si zašli pro nějakou snídani, v krásné zahradě si ji snědli a pak už jsme se pomalu s Mikulovem loučili. A pan Halooween taky, ten přece nikde na cestách nemůže chybět!!


Mířili jsme do Brna, ale ještě předtím jsme se chtěli cestou stavit v Pavlově. Kdo Pavlov neznáte, možná budete znát ze seriálu Vinaři a jeho okolí z filmů Bobule a Bobule 2. :) Je to malá vesnička, tak jsme se tam šli na chviličku projít kolem vody, protože jsme měla (zase z cest s našima) v hlavě uloženo, že je tam fakt nádherně. A je!! :)



Poslední zastávkou bylo Brno. Chtěli jsme nejen na nějaké nákupy (ne, nelynčujte mě, že tahám přítele po obchodech, protože on to miluje snad víc než já a dokonce je v pohodě i v obchodech s oblečením :D), ale taky na Špilberk. Možná si pamatujete, že jsme si tam vyšlápli už před Vánoci, když jsme se byli v Brně podívat na vánočních trzích, ale bylo totálně mlhavo, tak jsme z výhledu nic neměli. No, tentokrát bylo víc než nádherně a viděli jsme úplně všechno. :))


Ještě před nákupy jsme skočili na oběd do Pivní opice. Byli jsme tam už podruhé a zase super. :) Mají tam naprosto skvělé burgery. Tentokrát jsem si dala jen salát, protože jsme byla z toho horka dost unavená a moc neměla hlad, ale taky jsem si pochutnala. :) Navíc i to jejich prostředí je dost příjemné a tentokrát jsme mrkli i na venkovní zahrádku. :)

Po obědě jsme skočili ještě na kafíčko. Už dlouho jsem se moc chtěla podívat do nějaké kočičí kavárny a když jsem zjistila, že je v Brně docela nově otevřen Kočičí Pelíšek, neváhala jsem a hned jsem si zarezervovala předem jeden stůl. :) No a strašně se mi tam líbilo. :) Mám ráda tyhle kavárničky, kde je všechno jednoduché, až je to krásné a prostorné, i když je to malinké a taky je tam v létě fajn chládek a hraje příjemná hudba. :) No a kočičky k tomu! Moc se mi líbí, že tahle kavárna je zároveň i adoptivní, takže pokud máte Brno blízko a plánujete pořizovat kočičku, prostě zajděte párkrát na kafe, s nějakou se seznamte a třeba si padnete do oka a ona s vámi po pár návštěvách odejde. :)


Nákupy už vám popisovat nebudu, protože na tom není moc zajímavého (teda snad na můj nový kočičí polštář :D, ale to není důležité). To je teda asi tak vše z našeho malého cestování, snad jsem vám fotkami trochu potěšila oko a dala inspiraci na nějaké výlety nebo alespoň kavárny či restaurace. :) Podobný článek můžete očekávat i zhruba za měsíc, protože už poslední den v červenci odjíždíme na dovolenou do Jižnách Čech, konkrétně do Písku, kde chceme hoodně projezdit i okolí, takže o cestovatelské tipy nebude nouze. ;)

Zatím se mějte krásně a pište, co jste navšívili naposled vy, já si určitě taky ráda nějaké ty tipy přečtu! :)

Jinak můžete sledovat nějaké mé menší výlety i na instagramu, třeba teď v sobotu jsme se byli mrknout na Orlík. ;)   



2 komentáře:

  1. Morava je nádherná :) Lednice je jeden z nejhezčích zámků, co jsem viděla a v Mikulově jsem také byla, moc hezké město, celkové Morava jak už jsem psala :)) Je dobre, ze jste si výlet užili :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)