Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Trenčínský hrad a taky trocha Orlíku

Ahoj, ahoj!
Už se chystám psát tenhle článek snad od pondělka, ale nějak se mu to vždy vyhýbalo. Ale tak konečně! :)

Mám pro vás zase něco málo z cestování. Přes léto asi takovýchto článků bude víc, protože to se přece cestuje nejvíc. :) Tento rok se sice nechystám do zahraničí, ale hodně toho máme i u nás! Viděli jste už Pálavu, teď vám ukážu Orlík a Trenčínský hrad a můžete se taky těšit na Jižní Čechy, kam vyrážíme na konci tohoto měsíce na dovču. :)

K Orlíku jen krátce, nějak jsme neměli dva týdny zpět o sobotě co dělat a tak jsme hledali nějaký hrad v okolí Zlína, na kterém jsme ještě nebyli (jinak jsme už byli snad všude :D) a padlo to na Orlík. :) Docela jsme ho hledali, ale nakonec se podařilo najít parkoviště a odtamtud už to mělo být jen kilometr ke hradu pěšky. Tak jsme se vydali hezky po turistické značce, ale pak se mi zdálo, že i když je teda les kolem přenádherný, jdeme nějak divně. :D No, šli jsme, šli, až jsme došli ke křížku, kde byl zároveň i rozcestník, který ukazoval "Orlík 2 km". Jenomže na druhou stranu, na tu, z které jsme právě přišly. :D No, vzali jsme to s humorem a otočili. Nakonec jsme teda k hradu bezpečně došli, předtím jsme sice šli po správné turistické značce, ale prostě na druhou stranu. :D


Ještě, že to nedopadlo jako minulý rok s Lukovem, kdy přítel přejel odbočku a šli jsme úplně jiným lesem a nedošli nikam a pak už bylo na návštěvu hradu moc pozdě, takže jsme ten výlet museli uskutečnit o pár týdnů později. No hele, já jsem teda na orientaci v přírode trdlo, ale přítel se vždycky chlubí, jaký skvělý vnitřní kompas má a pak je to on, kdo mě navede ke všem čertům. No, nezoufám si, alespoň toho vidím víc. :D


Dneska ale přecejen trošku toho zahraničí. Vyrazili jsme se v sobotu kouknout do Trenčína na hrad, protože nebylo moc hezky, ale nechtěli jsme sedět doma a na to jsou hrady ideální. Slovensko ale ani moc jako zahraničí neberu, ještě nedávno jsme s nimi byli jeden stát a i když já osobně například nenávidím slovenštinu, musím říct, že je tam moc hezky. (Navíc přítel tam má půlku rodiny, i když on přímo Slovák není, takže bych asi měla pět samou chválu, i kdybych nechtěla. :D)

Na hradě se mi ale fakt moc, moc líbilo! Je docela zachovalý a hlavně hrozně rozlehlý! :) Taky je z něj skvělý výhled na Trenčín a ještě k tomu tam měli ovečky a kozy! :D Aww. :D Jen teda ty schody do věže byly NAPROSTO ŠÍLENÉ a jít dolů mě málem zabilo. Já jsem totiž umělec na padání ze schodů, byl rok, kdy jsem se zkutálela z různých schodů třikrát a dvakrát z toho jsem byla střízlivá, takže mám z takových schodů fakt respekt. Naštěstí mě přítel už zná a tak mě vždycky jistá a jdeme jak slimáci. :D

Fotky mám jen z mobilu (stejně jako z Orlíku), protože docela dost pršelo a tak jsem nechtěla zbytečně tahat zrcadlovku, protože bych s ní stejně asi moc nenafotila.









Z Trenčína jsme se stavili ještě v Trenčianských Teplicách (píšu to správně slovensky?), což je lázeňské městečko. Na procházku po kolonádě to moc nebylo a ani jsem tam nic nefotila, ale cílili jsme do teplé a hezké kavárny, kterou se nám podařilo najít docela rychle a navíc měli fakt dobré kafe! :) A po kolonádě se projdem třeba zas příště! Je to totiž jen necelá půlhodinka cesty od našich (tak jsme právě využili toho, že jsme u nich byli na víkend a měli to na Slovensko blizoučko).

To je asi pro dnešek všechno. Tak se mějte krásně a omlouvám se za ty ne moc supr fotky z mobilu. Příště to bude z Rožnova pod Radhoštěm, kam jedeme v sobotu a bude to lepší, slibuju!

Tento týden jsem si totiž konečně koupila nový objektiv a to 18-105mm. Není to nic extra, takový základní univerzál, ale 18-55mm mi nestačil a tak jsem potřebovala nutně něco navíc. :) A nejsem zas takový profík abych šla do něčeho extra a hlavně dražšího. No a teď zas budu šetřit na vysněné pevné sklo, pokud si během roku nerozmyslím to, že mě fakt baví focení lidí.

1 komentář:

  1. Krásné místa, u nás poblíž máme taky hrad Orlík ale u Humpolce :-)
    Museli to být pěkné výlety škoda že v Trenčíně pršelo. Hrady, rozhledny a schody nahoru nebo dolů, to mi ani nepřipomínej, vždycky mívám takový strach že si říkám jestli mi to za to stojí někam lízt.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)