Chceš nějakou audioknihu? Tady na Audiolibrixu najdeš můj slevový kód 20% na první nákup.

Fotky z Paříže - 1. den

Jop, konečně jste se dočkali a dávám tu nějaké ty fotky z Paříže. x) Je to zatím jen první den, druhý den přidám během víkendu. Jinak jsem to teda nahrála na rajče, protože tam je to přece jen jednodušší, než dávat kolem 70 fotek sem (a to buďte rádi, že jen 70, jinak jich mám z tohoto dne upravených tak kolem 100, ale tady jsem vynechala ty s přítelem).

FOTKY Z PAŘÍŽE - 1. DEN TADY
(uživ. jméno: paris heslo: daysofdaysy)

Můžete si tedy první přečíst tenhle článek, kde vám teď napíšu, jak jsme se první den měli a kde všude jsme byli a pak si můžete prohlédnout fotky. A kdo by chtěl i nějakou tu francouzskou hudbu k tomu, tak doporučuju si na youtube najít soundtrack Amelie z Montmartru a nebo francouzskou zpěvačku Zaz. ;)

Abych teda už začala, den jsme nastartovali snídaní v buse a po chvilce už jsem vjížděli do Paříže a nechali si povídat o jejích krásách. Z autobusu jsme se podívali na hlavní památky a poprvé jsem taky uviděla tu nádhernou dámu - Eiffelovku. No, láska na první pohled. :) Můžu říct, že mě celou dobu z Paříže zajímala nejvíc a nikdy jsem si nenechala ujít chvilku, kdy jsem ji měla na dohled.

Eiffelovkou jsme samozřejmě také hned začali. Bus nás vyhodil hned kousek od ní a už jsem mohli nasávat francouzský vzduch a atmosféru. :) Na Eiffelovce se mi líbilo asi nejvíc. Byl z ná opravdu přenádherný výhled, Paříž je obrovská a je se pořád na co dívat. Nahoru jsme si vyjeli výtahem, ale chtěla jsem vidět taky schody, takže zpátky už jsme šlapali. Ani se mi nechtělo dolů, asi bych na Eiffelovce klidně bydlela. :D Poto mjsem si ještě pod věží chvilku poseděli a sledovali holuyb pařížany, jak si chodí sem a tam. No, nedivím se, že je v Paříži tolik holubů. Komu by se tam nelíbilo, že. :)

Od Eiffelovky jsme šli potom parkem a kolem židovského památníku do uliček a došli jsme až k Invalidovně. Celkově jsme většinu dne Paříž spíše tak procházeli, aby jsme ji poznali. Zaujalo mě, jak je Paříž nádherně přehledná. Pokud se držíte Seiny, opravdu se nemáte jak ztratit, i kdyby jste měli orientační smysly na bodě nula. 

Viděli jsem také malý a velký palác, u kterých se zrovna fotili nějací novomanželé. Jo, vdávat se tak v Paříži, to by bylo, co? :D Nejsem moc zastáncem svateb, ale ta sláva by se mi líbila. :)

Po palácích jsme se prošli také po náměstí, kde dříve stávala gilotina a momentálně je tam krásný sloup. Potom už jsme zase přešli jeden z mostů a šli krásně podél Seiny kolem bývalého nádraží až k Notre Dame. Samozřejmě jsme také byli na slavném mostě u Notre Dame, kde si milenci zamykají svoji lásku zámečky. No a to by nešlo, aby my jsme si tam taky jeden svůj nenechali. :)

Po tom, co jsme viděli Notre Dame jsme měli možnost svého programu, takže jsme šli zkusit nějakou tu francouzskou kavárničku. Ceny moc milé nebyly, ale ten pocit za to stál. :) Když jsem vyšli z kavárny, nakupovali jsme u stánečků podél Seiny nějaké ty suvenýry. Já nakoupila několik krásných přívěšků Eiffelovek pro své nejbližší a strašně moc obrázků a pohledů Paříže. :) To neni vše, co jsem si z Paříže dovezla, ale o dalších suvenýrech až zítra. ;)

Když jsme měli něco pokoupeno, sedli jsme si chvíli na břeh Seiny a jen tak se kochali a kecali s holubem, který si nás oblíbil. :D Později jsme už jen kousek popošli k "novému" mostu Jindřicha IV., kde jsme měli sraz. Byli jsme tam o něco dřív, tak jsme si ještě prošli nějaké uličky a našli krásný park, který se mi moc líbil. Ostatně, ono všechyn parky v Paříži jsou fakt nádherné.

No a co mě první den zaujalo na lidech? Francouzi jsou neskutečně milí, usměvaví a ochotní. V pohodě se domluvíte anglicky a nemají k tomu žádné blbé kecy. Taky se mi moc líbilo, že v Paříži jak si co položíte, tak to tam většinou najdete. Prodavači byli kolikrát tak daleko od stánků, že být to u nás, už to mají vykradené, ale tam si nikdo nedovolil bez placení odejít. Také jsou v Paříži stanoviště s koly, které si můžete pujčit, dojet si kam chcete a na dalším stanovišti kolo zase vrátíte. Podobně funguje nabíjení telefonů. V budce s nabíječkou si klidně můžete nechat nezamčený telefon nabít, za pár hodin si pro něj příjt a on tam pořád je. :) Také se mi moc líbilo, že pařížané nejsou líní. Neustále jsem viděla někoho jet na kole nebo běžet. Hlavně teda s tím beháním, to tam je asi hodně oblíbené. Zaa celý život jsem neviděla tolik běhajících lidí, jako v Paříži. :D Běhají ať už v parku, tak klidně mezi semafory, což je určitě jen dobře. :)

4 komentáře:

  1. nádhera, závidím :) hodně se tam běhá? jé tak tam chci bydlet :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nechce se mi věřit, že se tam kola a telefony nekradou. V Německu se kradou, dokonce o zamčené kolo přišla v létě moje kamarádka. Hezká pohodová fotka se tebou. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, ráda čtu tvé články o cestování. Tento článek byl mi inspirací, jelikož moje tajné přání bylo , podívat se jednou do Paříže. Na prodloužený víkend jsme byli letecky. Odlet byl z Prahy. Potřebovali jsme zaparkovat poblíž letiště . Toto parkování jsme zařídili tady , parkování dobré. Prodloužený víkend jsme si užili . Krásný den.

    OdpovědětVymazat

Děkuji moc za tvůj komentář, určitě si ho přečtu a ráda i odpovím. :)