středa 3. července 2013

DIY - Náramky z bavlnek na léto

Dneska jsem dostala chuť něco tvořit a napadly mě zrovna náramky, protože vím, že je upotřebím. Našla jsem si nějaké bavlnky a nitky a začala pátrat po návodech z netu. Nic se mi ale nelíbilo a když už jo, tak to bylo složité. Ne tak, že bych to nezvládla, ale dostatečně na to, abych řekla, že se mi do toho dnes nechce. :D Zvolila jsem si proto vlastní, jednodušší a rychlejší variantu, kterou vám teď ukážu. Neni to ani tak návod, jako spíš tip, ale vypadá to fajn a osvojíte si to po pár minutách. x) Zvládne to každý, kdo si umí zavázat tkaničky, protože jde vlastně jen pořád dokola a uzlování. ;)

Potřebujete akorát nějaké bavlnky nebo klidně i obyčejé šicí nitě, samozřejmě nůžky a pak nějakou tužku na uchycení. Taky si můžete do náramků zaplést klidně nějaký přívěšek, což určitě bude super. Já ale dnes žádný vhodný nenašla. takže to mám bez něj.

Jinak se omlouvám, že je na skoro každé fotce jiný náramek. Fotila jsem to, jak mě napadlo. :D Snad to z toho pujde pochopit. Natočila bych i video, ale jedině, že bych přemluvila bráchu, ať mi točí, protože při pletení potřebuju obě ruce. 

1. Nejdříve si musíte nasříhat bavlnky nebo nitě a dát jich několik dohromady, aby vám vzniknul širší provázek. Čím víc nití naskládáte, tím širší samozřejmě provázek bude a tím širší bude i náramek. Potřebujte takhle naskládat dva provázky.
2. Oba provázky přiložte k sobě a nahoře svažte do smyčky. Pak je nejlepší si za něco smyčku zaháknout. Já jsem použila tužku zabodnutou v košíku na pastelky. :D  Kousek provázku, který vám zbude po uvázání smyčky přiložíte k jednomu z provázků a druhým kolem těchto dvou uděláte obyčejný uzel.



3. Pak už takto pokračujete až do konce. Uděláte vždy dva uzly pravým provázkem a pak dva uzly levým provázkem (nebo-li dva jednou barvou, dva druhou). Pokud budete dělat uzly vždy jen z jedné strany, náramek bude jen jednobarevný a bude dělat spirálku. To je taky pěkné, tady máte na výběr. ;)

4. Když se vám zdá, že je náramek už dost dlouhý, zkuste ho omotat kolem ruky a pokud vyhovuje, jste tedy na konci. ;) Konec náramku vlastně nemusíte nijak zajišťovat, protože je to jeden velký suk, tím pádem se vám nerozpadne, Jen na koncích provázků, které budou sloužit k uvazování, udělejte ještě uzlíky. Tím je hotovo. Můj modrý náramek na fotce není zrovna povedený, ale když se podíváte na ostatní, některé jsou už lepší. (Hlavně třeba ten druhý červený hned pod modrým na fotce vlevo. Tak by to správně mělo vypadat.) Chce to hlavně cvik a během pletení koukat, jestli vám to jde rovně.


Kdo by něco nechápal, tak mi napište do komentů nebo na Ask. ;)

2 komentáře:

  1. Hezké.. občas mám také náladu na dělání náramků z bavlnek (ale dělám trošku jiné) a když mě to fakt chytne tak jich udělám hned několik... ale na to fakt musí být nálada i čas :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře. :) Za všechny moc děkuji, ráda na většinu i odpovím.