neděle 28. dubna 2013

Z Olomouce

Chtěla jsem tenhle článek dělat už včera k večeru, ale byla jsem z toho dne ták utahaná, že jsem byla ráda, že ležim. :D 5 hodin chození po Floře a pak další po Olomouci dalo zabrat. Nachodili jsme fakt hodně, navíc bylo už docela horko, tak jsme byli uplně hotoví. :D Nohy mě bolí ještě teď, navíc jsem si nějak blbě křupla s kolenem. :D Jinak ale moc fajn. ^^ Máti si nakoupila nějaké květinky před dům, já si vzala levanduli (sice už jednu na zahradě máme, ale ještě není tento rok rozrostená) na dobré spaní a převislé jahody. ^^ Máme nasazené už obyčejné jahody, tak se jich nemůžu dočkat a vzali jsem ještě i převislé, tk jsem na to zvědavá. No, ale abych nečekala tak dlouho, koupila jsem si už i hotové jahůdky a večer si na nich pochutnala. Mmh. :D

Teď už ale k fotkám. Některé prosím hoodně omluvte, protože dost jsme jich dělala skoro za chůze, takže nejsou tak pěkné, ale na podívání to snad stačí. ;)

Nemám nijak moc fotek, ale aspoň něco vám ukážu. ;) Výstavy uvnitř v pavilonech se mi líbily, akorát škoda, že zrušili ten největší, co byl v předchozích letech. I tak jsme se ale podívali dost. Mimochodem, zamilovala jsem si tulipány a máti mi je nechce vysadit před dům, protože ji to tatík prý vždycky nechtěně poseká. Hm. :D




↑ Tak toto pujde do bytu až se na podzim přestěhuju! :D Bedna, na tom látka, sklo a je stoleček. Strašně se mi to líbí. ^^






_______________________________________________________________________________________________
No a teď něco z venkovní Flory.

 ↑ Fakt netuším, co tam ta mrcha v růžové čepici vyvádí, ale zkazila mi fotku romantického jezírka. :D 


↑ Jak mi začaly upadávat nohy a já ji konečně uviděla a začala ji milovat - lavičku!

_______________________________________________________________________________________________
No a už nějaké fotky z města.

Viděli jsme samozřejmě náměstí s morovým sloupem a orlojem a  pak jsme prošli asi tři kostely, ze kterých si pamatuju akorát to, že v jednom byly největší varhany v Evropě, ve druhém jsme viděli něčí lebku, ve třetím (a vlastně i v tom druhém před ním) byla svatba a ve všech se špatně fotilo. :D Určitě bych si vzpomněla víc a možná i na to, jak se jmenovaly, ale teď to po mě moc nechtějte. 

 ↑ Tak toto si pamatuju asi nejvíc. Nejnovější fontána z roku 2002. Brala bych ji domů i s těma želvičkama! :D Navíc bylo super, jak z ní stříkaly ty mini kapičky vody a osvěžovaly mě v tom horku. :D


 ↑ Jak mě maminka donutila, ať se nechám vyfotit. Kupodivu narozdíl od minulého roku udělala nerozmazanou fotku! :D






 ↑ Ten kostel, co měl ty prej největší varhany v republice a tuším i v Evropě. Ha...


↑ Tady nějaké ty relikvie a lebka nahoře (ale na té fotce asi není moc vidět).

↑ Zbyteček něčí svatby. 

_______________________________________________________________________________________________
A co jsem ještě kromě rostlinek dovezla.
(Kromě dárku pro přítele, protože by se sem na to koukl a neměl by pak překvapení. :D)

V nějakém stánečku jsem pořídila dvě nová zrcátka. Bývalé na stůl i do kabelky už nejsou tak v pohodě, tak jsem pořídila nové, když jsem to tam viděla. Taky jsme k nějakým časopisům dostaly paletku Glancu a máti, která ji už má z ní byla uplně nadšená, že mi ji dala s tím, že to určitě musím mít, tak nevím no. :D A ještě peříčkové naušnice, které mi taky koupila ona, prý abych ladila. x)


 ↑ No a taky nám samozřejmě zas rozdávali balonky. :D Ten modrý je trochu ironický na to, jak nesnáším České dráhy, ale tak budiž. :D

Toť vše. Výlet jsem si užila, i když mě skoro zmrzačil. Sportem ku trvalé invalidě, že. :D Bolest nohou z kola miluju, ale na dloouhé chození moc nejsem, i když se na pár památek podívám ráda. Počasí nám vyšlo, i když byly ráno nějaké přeháňky. Nakonec jsem odpoledne chodila v tílku a ještě i tak mi bylo horko. :D Zbytek skupiny navštívil i nějaké muzeum, ale pár lidí včetně mě a máti toto téma moc nezajímalo, tak jsme šli na oběd, což byla spása, aspoň jsme si chvíli odpočinuli. x) jestli máte nějaké dotazy, je tu pro vás formspring a jestli jste taky byli na Floře nebo se jen tak někdy (ti nemístní) jeli mrknout do Olomouce, klidně napište i vaše zážitky a jak se vám líbilo. ;)



(Fotky z minulého roku na Floře a taky ze Zbrašovských jeskyní najde tady a  tady.)

Ask.fm/TheDaysy

11 komentářů:

  1. Pěkné záběry a určitě jste si to krásně užily. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkné fotky :)
    Tak bolest nohou se dá pežít, když máš z celého dne pak tak pěkné zážitky a vzpomínky ;) A na té fotce Ti to moc sluší :)

    OdpovědětVymazat
  3. Užasné fotky... nejvíc se mi líbí kaktusy - jsem na ně ujetá.. doma mám sice jen dva a jeden z toho chcípá, ale brala bych hned další :D

    OdpovědětVymazat
  4. První kostel s varhanami je Mořic, druhý je Panny Marie Sněžné a třetí prostě Dóm (tam byl zavražděn i poslední Přemyslovec;)(podle fotek, ne podle popisu, to fakt nevím :D) A ano - Olomouc je krásná a jsem ráda, že tu žiju! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mě se teda Olomouc jako město nelíbí, je to moc betonové, v létě tam musíte mít neskutečně nesnesitelné horko. Mám raději Zlín, to je víc zelené město. x)

      Vymazat
    2. Musíš vědět, kam zahnout. Olomouc má spoustu krásných uliček a uličiček, kam se dá schovat a kde se dá skvěle procházet i v létě :)

      Vymazat
    3. No, ono ani celkově to město na mě moc nezapůsobilo a to jsme procházeli i plno uliček, nejen ty hlavní místa, kde jsou památky. Líbí se mi třeba ten park, ve kterém je Flora, ten bych brala, ale jinak ee, ani za nic.

      Vymazat
  5. levanduli miluju a tulipány mám taky moc ráda :)) věcičky sis koupila hezký, tu paletku mám taky, ale s jinýma barvama, už ji mám dlouho a nechci tě zklamat ale nic moc, přece jen je to z časpoisu ;)

    OdpovědětVymazat
  6. Moc pěkné fotky, určitě sis výlet užila :)

    OdpovědětVymazat

Těším se na vaše komentáře. :) Za všechny moc děkuji, ráda na většinu i odpovím.