úterý 9. srpna 2011

The Lovely bones



Dávám tu sem zase nějaký ten můj článek. Opět se jedná o doporučení na film. Tentokrát The lovely bones, v češtině uváděný jako Pevné pouto. Je to film podle knižní předlohy od autorky Alice Sebold. Sama jsem četla, knížka se mi moc líbila. Článek vám doplním videem, ve kterém jsou scény z filmu a krásná hudba. (Vlastně celý soundtrack je dokonalý.) Dělala jsem ho sama. Zkráceně jsem vám tu o filmu už psala a mohli jste vidět i video, ale tentokrát si počtete trochu víc. x)

Film začíná slovy "Jmenuji se Susie Salmonová, bylo mi čtrnáct, když mě zavraždil.." Už tohle napovídá, o čem to vlastně bude, ale v celém filmu je něco víc. Něco, co prostě musíte vidět do konce..

Hlavní postavu - Susie, hraje ji herečka Saoirse Ronan, kterou možná můžete znát z jejího novějšího filmu Hanna. Podle mě Pevné pouto zahrála moc dobře. Hodila se mi tam. Byla schválně vybraná jako neznámá tvář, aby to filmu dalo ještě víc. A povedlo se. Všechno dostalo takový obyčejný, ale při tom kouzelný nádech.

Děj je takový, že si Susie žije celkem v klidu s fajn rodinou. Má mladší sestru a ještě mladšího brášku, které má moc ráda. Svému bratrovi dokonce jednou zachránila život a její babička řekla, že za to bude žít šťastně a dlouze. Ale to se bohužel nevyplnilo, alespoň ne ta druhá část. Susie je zamilovaná do kluka ze školy, který jí učaroval svým exotickým vzhledem. Je nový a ona po něm stále pokukuje.

Jednou, když jde Susie domů se zamilovanými myšlenkami a v sedmém nebi z pozvání od jejího "idola", rozhodne se, že si cestu zkrátí přes kukuřičné pole. Netuší ovšem, že tam na ni čeká její soused pan Harveyho. Pana Harveyho si zahrál herec Stanley Tucci, známý například z filmu Ďábel nosí pradu. Jeho vzhled opravdu typický pro starého chlípného souseda filmu také hodně dal. Zpět k ději, nebudu vám tu povídat detaily, ani by to nešlo. Soused pro Susie vykopal "hernu" pod zemí, do které ji naláká, pod záminkou, že to uvidí jako rpvní z dětí. Susie je samozřejmě nadšená, ale po chvilce strávené uvnitř už ví, že tohle není dobré.

V další scéně vidíme Susie, která utíká ulicí (už jako mrtvá) a nechtěně se dotkne černovlasé dívky Ruth. Ta hraje ve filmu malou, ale i přesto důležitou roli podivínky. Tady začne celé napětí a drama, hlavní část filmu. Rodiče hledají Susie, policie také. Všichni jsou samozřejmě zdrceni, když se dovídají, že je Susie mrtvá. Její otec je posedlý tím, aby našel jejího vraha, matka nedokáže přestat chodit do pokoje Susie a nakonec utíká z domu, sourozenci Susie - bráška Buckley a sestra Lindsay se se vším vypořádávají po svém. Jediný, kdo v rodině zanechává klid je babička Lynn.

Toto všechno Susie sleduje ze svého světa. Není to zem, ale ještě ani nebe. Nachází se někde v prostoru "mezi" a čeká, až bude moct odejít tam, kde jsou mrtví. Také se setkává s Holly, která byla také nešťastnou obětí. Pomalu si vše vysvětlují.

Mezitím v reálném světě policie řeší případ zavražděné a znásilněné dívky, ale moc dobře se jim nedaří. Docela mě zaujala scéna, kdy je policie i u souseda Susie a on jim s úsměvem doslova maže med kolem huby. Otec Susie, stále posedlý touhou po pomstě toho, kdo jim tak těžce zasáhl do života jejich dcery, získává tušení, když navštíví pana Harveyho sám. Nakonec ale..celá rodina chce potrestat vraha. Začne zasahovat i Lindsay, ale jak to bude dál, už vám sem nenapíšu, prostě se musíte podívat. :)

I tak jsem vypsala dost, scény z filmu v mém videu vím také jistě dost napoví, ale hlavně doufám, že vás to zaujme a podíváte se. Není na škodu, pustit si silný přemýšlecí film, který kombinuje drama, krimi i fantasy a trochu vám probudí cítění. Já si ho moc oblíbila. Ke stažení jej najdete určitě na uloz.to ať už v originále nebo českém dabingu. Já viděla oboje a musím říct, že i když dabingu moc nefandím, u tohoto filmu mi to nijak nevadilo. Takže, pokud máte čas, stahujte, koukejte, napište svůj názor, budu ráda. :) A teď tedy video.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře. :) Za všechny moc děkuji, ráda na většinu i odpovím.